تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۸
۰
کد مطلب : ۱۵۴۲۳
عكاس مجموعه تلويزيونی «مختارنامه»:

خواستيم چيدمان عكس‌ها يادآور خيمه‌‌های كربلا باشد

فرهنگ: مسعود پاكدل، عكاس مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» عصر روز شنبه چهارم دی‌ماه در حاشیه افتتاح نمایشگاه عكس‌های این سریال در تالار وحدت، هدف از چیدمان خاص عكس‌ها را یادآوری خیمه‌های كربلا ذكر كرد.

پاكدل در پاسخ به چرایی چیدمان خاص عكس‌ها در این نمایشگاه اظهار داشت: ما نخواستیم به شكل كلاسیك این نمایشگاه را برگزار كنیم و گذاشتن تابلوها به شكل نمایش روی دیوار، شیوه‌ای بسیار ساده است.

وی ادامه داد: ما می‌خواستیم این چیدمان به نوعی یادآور خیمه‌های امام حسین(ع) باشد و فضایی شبیه به فضای كربلا ارائه دهیم و هدف دیگرمان این بود كه مخاطبان عكس‌ها را از فاصله بسیار نزدیك ببینند؛ به نحوی كه انگار سر صحنه هستند و این ایده‌ای است كه فكر می‌كنم برای اولین بار پیاده شده است.

این عكاس درباره فروش عكس‌ها گفت: كارها تك نسخه‌ای هستند و قرار نیست فروخته شوند؛ بلكه تنها برای به نمایش درآمدن چاپ شده‌اند.

پاكدل همچنین در جمع خبرنگاران در حاشیه این نمایشگاه درباره ملاك انتخاب عكس‌ها گفت: هم می‌خواستیم ابعاد كار و تعداد هنرمندان شركت‌كننده در مجموعه را نشان دهیم و هم عظمتی كه در تولید كار وجود داشته و زمانی كه صرف تولید این صحنه‌ها شده است.

وی درباره عكاسی سینما و تلویزیون گفت: این یك كار فردی نیست، همان‌طور كه خود سریال كار فردی نیست و باید همه دست به دست هم بدهند. عكاسی یك جزء بسیار كوچك از این مجموعه است.

این عكاس همچنین درباره برگزاری نمایشگاه عكس‌هایش در دیگر شهرها اظهار داشت: این نمایشگاه تا دهم بهمن‌ماه در تالار وحدت برپا خواهد بود و قطعا در جاهای دیگر نیز برپا خواهد شد. برای نمایش در شهرستان‌ها اگر سیما فیلم، تلویزیون و دیگر نهادها همكاری كنند، حتما در شهرستان‌‌ها هم آن‌‌را برپا می‌كنیم. برپایی چنین نمایشگاه‌هایی هزینه‌های زیادی دارد و اسپانسر این نمایشگاه نیز بنیاد رودكی است.

پاكدل درباره تفاوت پروژه عكاسی از «مختارنامه» با دیگر سریال‌ها گفت: حضور من در چنین سریالی دقیقا به همین دلیل بوده و من از اول به این فكر كردم كه یك كار شاخص و متفاوت انجام دهم؛ وگرنه شاید این ۳۳ یا ۳۴ امین سریالی باشد كه عكاسی می‌كنم و هیچ‌وقت به برگزاری نمایشگاه برای آن فكر نكرده بودم. وی ادامه داد: درواقع وقتی عكس را می‌بینید خودش می‌گوید كه چه‌كاری می‌توان با آن كرد و در رابطه با این سریال خاص است كه می‌توان چنین كارهایی انجام داد؛ وگرنه كارهای زیادی در تلویزیون و سینما ساخته می‌شود كه عكس‌های آن‌ها فقط آرشیو می‌شوند.

نمایشگاه عكس‌های سریال «مختارنامه» عصر دیروز شنبه چهارم دی‌ماه با حضور عوامل این مجموعه تلویزیونی در تالار وحدت افتتاح شد و تا ۱۰ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما