تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۴
۰
کد مطلب : ۱۷۹۲۳

تجلیل از پیر غلامان هیئات مذهبی، پیر غلامان خوانسار

به گزارش روابط عمومی بنیاد دعبل، همایش تجلیل از پیر غلامان هیئات مذهبی و نونهالان مداح شهرستان خوانسار با همکاری بنیاد دعبل خزاعی و شورای هیئات مذهبی روز شنبه مورخ 92/8/18 در آستان مقدس امام زاده احمد علیه السلام شهرستان خوانسار برگزار شد.

این مراسم با حضور پیرغلامان، مداحان و خادمان حسینی هیئت های مذهبی شهرستان خوانسار برگزار شد.

در این مراسم میرمحمدی نماینده شهرستان های خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، پوراحمدی فرماندار شهرستان، میراسماعیلی بخشدار، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی امام جمعه شهرستان و حجت الاسلام بخشی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حضور داشتند.

پور احمدی فرماندار شهرستان خوانساردر این مراسم گفت: یکی از ویژگیهای شیعیان که درسایر ادیان کمتر دیده می شود برگزاری اجتماعات بزرگ دینی است که به صورت رودر رو و چهره به چهره انجام می گیرد. وی اشاره داشت: یکی از تاثیرات بزرگ اجتماعات دینی شیعیان، برای حفظ شعائر دینی است و یکی از مهمترین شعائر ما اقامه ماتم حسینی است که به صورتهای مختلف مثل برگزاری مجالس،‌شعر، ‌تعزیه و… برگزار می گردد.

وی گفت: عظیم ترین مصادیق اقامه ماتم حسینی همین تشکیل هیئت های مذهبی است. فرماندار هیئت های مذهبی را دارای ساختار و نظام دقیق و پیچیده و منظم، هم به لحاظ عرضی و هم به لحاظ طولی دانست.

وی افزود: در هیئت های مذهبی هرکس وظیفه ای به عهده دارد و هربخش کار منظمی را انجام می دهد و در مجموع یک رفتار بسیار محترمانه میان اعضاء از کوچکتر به بزرگتر برقرار است.

پوراحمدی نقش پیرغلامان در هیئت ها را به مثابه ستون محکم در قوام و دوام هیئت ها دانست و گفت: مداحان نیزکارکرد موثری در هیئت ها به جهت فرهنگ آفرینی، ‌ایمان افزایی و برقراری پیوند قوی میان عزاداران، امام حسین(ع) و عقاید دینی شان دارند.

پوراحمدی ضمن توصیه هیئت های مذهبی به انجام عزاداری ها به شیوه سنتی گفت:‌ باید تلاش شود تا حاشیه ها و خرافات از مراسم های مذهبی و عزاداری های سنتی هیئت های مذهبی دور شود.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان،‌ مهندس میرمحمدی نماینده مردم خوانسار و گلپایگان و حجت الاسلام والمسلمین خواجه کریمی امام جمعه شهرستان نیز به ارائه سخنرانی و ذکر مصائب مربوط به واقعه عاشورا و امام حسین (ع) پرداختند.
هم چنین در این مراسم از ۱۱ نفر از مداحان نوجوان برگزیده هیئت های مذهبی شهرستان نیز تقدیر و تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما