تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۰:۴۶
۰
کد مطلب : ۱۳۹۳۳

اذان بدون شهادت به ولایت امیرالمؤمنین(ع)نمی‌خوانم!

خاطره‌ای از استاد مؤذن‌زاده به نقل حجت‌الاسلام علی‌اکبر مهدی‌پور
حدود سی سال پیش از استاد سلیم مؤذن‌زاده شنیدم که نقل می‌کرد که زمانی به حج بیت‌الله الحرام مشرف شده بودم. در آنجا من خواسته شد که اذان بگویم تا اذانم از بلندگوهای بیت‌الله الحرام پخش شود. من گفتم اذان بدون شهادت ثالثه (اشهد ان علی ولی الله) نمی‌گویم. اصرار زیادی کردند. اما من پافشاری کردم که بدون شهادت به ولایت امیرالمؤمنین و اولاد معصومین او اذان نخواهم گفت. گفتند شما هرطور که می‌خواهید اذان بگویید، ما آن را ضبط می‌کنیم و بدون شهادت سومین آن را پخش می‌کنیم. در پاسخ گفتم اگر بخشی از اذانم حذف شود، هرگز اذان نخواهم گفت.

گفتند ما چک سفید به شما می‌دهیم. شما هر مبلغی که در نظر دارید، بنویسید و به کیفیتی که ما منظور داریم، اذان بگویید. من در پاسخ گفتم که هرگز چنین نخواهم کرد.
بعد از این که به ایران برگشتم و ماه محرم فرا رسید، مرا برای نوحه‌خوانی به گرمی (روستایی کوچک در اطراف اردبیل) دعوت کردند. من یک دهه در آنجا به نوحه‌خوانی پرداختم. بعد از پایان دهه، اهالی آنجا مبلغ معتنابهی به من اهدا کردند که بسیار بیشتر از عرف پرداختی آن زمان بود.

استاد مهدی‌پور تأکید ‌کردند خداوند به سبب اخلاص و دفاع تمام‌عیار استاد مؤذن‌زاده از ولایت امیرالمؤمنین و اولاد معصوم(ع)و با وجود پیشنهادات مالی وسوسه‌برانگیز، ایشان را از حیثی که قابل‌ پیش‌بینی نبود، بی‌نیاز کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما