تاریخ انتشار
جمعه ۱ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۴۴۸۶

تشکل‌هاي ديني، خط مقدم جبهة انتظار

آيت‌الله حسن ممدوحي*
تشکل‌هاي ديني، خط مقدم جبهة انتظار
فرهنگ-اندیشه: مردم در زمان غيبت وظايف سنگيني دارند؛ از آن جمله که بايد متعهد باشند، به اينکه جامعه‌اي بسازند در خور شأن امام زمان (عج)؛ جامعه‌اي که در اوج اقتدار، شکوفايي و پيشرفت اميدوار آمدن موعودي است که حکومت جهاني و دادگسترش را در همة جهان جاري مي‌کند. بدون شک چنين منتظراني در هر وضعيتي به جز خداي تعالي وجود مقدس امام زمان (عج) را هم ناظر بر اعمال و افکار خود مي‌دانند و همواره مي‌کوشند، فضا را براي ظهور حضرتش مهيا کنند.

در چنين جامعه‌اي قطعاً نقش هيئت‌ها و تشکل‌هاي مذهبي پررنگ مي‌نمايد؛ چنان‌که هر تشکل ديني به منزلة خط مقدم جبهة انتظار خواهد بود. اين تشکل‌ها به جهت‌دهي و پويايي مسئلة انتظار در جامعه کمک مي‌کنند؛ ضمن اينکه بايد توجه داشته باشيم که حرکت و جوشش اين تشکل‌ها بايد براي هم و هم‌سو با کلام دين باشند؛ يعني موازي يا خلاف هم حرکت نکنند.

خوشبختانه در طي سال‌هاي اخير تشکل‌‌هاي ديني رشد چشمگيري داشته و دارند و هرکدام محلي براي تجمع و هم‌انديشي مؤمنان هستند؛ اما نکتة درخور توجه اين است که اين تشکل‌ها هم بايد زير نظارت عده‌اي آگاه و مسلط باشند که گرايش‌هاي انحرافي در زمينة انتظار و مهدويت در اين تشکل‌ها رخنه نکنند؛ به‌ويژه که اين روزها گاه‌گاهي در گوشه و کنار از اين گرايش‌هاي انحرافي مطلع مي‌شويم. به اميد ظهور حضرت و انقلاب جهاني‌اش....

* نمایندة مجلس خبرگان رهبری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما