تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۰۰۳۶
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور:

جوانان برای نجات از شبيخون فرهنگی به مساجد پناه بياورند

جوانان برای نجات از شبيخون فرهنگی به مساجد پناه بياورند
حجت‌الاسلام عل محمدی در هجدهمين اجلاسيه سراسری نماز كه در مجتمع ياوران مهدی(عج) قم برگزار شد،‌گفت: خانواده، مدرسه و اجتماع مهم‌ترين نهادهای تأثيرگذار در تربيت دينی نسل جوان و نوجوان هستند و می‌توانند برای حضور گسترده ايشان در مساجد نقش بسزايی داشته باشند.

او با بيان اينكه امام جماعت بايد از روش مناسب مديريتی بهره‌مند باشد، تاکید کرد: ائمه جماعات بايد بر گسترش احكام و عقايد اسلامی با رأفت و مهربانی و به طور مستمر اهتمام داشته باشند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه یاد آور شد که امام جماعت بايد برای تأثيرگذاری بيشتر و بهتر از روش‌های غير مستقيم و ادبيات مناسب استفاده كرده و از خرافه‌گرايی به شدت پرهيز كند.

او آگاه کردن جوانان و خانواده‌هايی كه كمتر با مساجد ارتباط دارند، را موضوع بسيار مهم و حساسی عنوان کرد، كه بايد مورد توجه مسئولان قرار بگيرد.

رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه كشور  با اشاره به نقش برجسته حوزه‌های علميه در پشتيبانی فكری و علمی از ائمه جماعات گفت: امروز حوزه‌های علميه مي‌توانند با تربيت طلاب و فضلای برجسته و دارای توانمندی‌های تبليغی و علمی، در راستای گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی گام‌های بلندی بردارند.

حجت‌الاسلام محمدي در انتها تاکید کرد: حضور آحاد مردم به ويژه نسل جوان و نوجوان در مساجد بايد آسيب‌شناسی شده و راهكارهای مناسب برای جذب ايشان و برطرف كردن موانع و مشكلات تبيين شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما