تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۰۳۸۴

دو سفرنامه حج منتشر شد

دو سفرنامه حج منتشر شد
سفرنامه حج گلعلی بابایی یادداشت‌های سفر حج نویسنده در سال ۱۳۸۷ است و از مرداد ۸۷ در تهران شروع می‌شود و تا آذر ماه همان سال در مکه ادامه پیدا می‌کند.

گلعلی بابایی با بیان اینکه در این کتاب از جبهه‌ها پلي به حج زده‌ است ، افزود:«سفرم در نقاط مختلف قرابتي با سال‌هاي دفاع مقدس پيدا مي‌كند و اصلاً خود سفر هم عنايتي از همان سال‌ها بود.»

گلعلی بابایی با بیان اینکه سفر حج عجيبی برایش رقم خورده، این سفر را تداعي‌كننده روزهاي جبهه دانست و گفت:«حتي تاريخ عزيمت‌مان هم نشانه‌اي داشت. من در بحبوحه عمليات كربلاي پنج در ۲۲ آبان ۶۵ از جبهه آمدم كه زندگي مشترك تشكيل بدهم. در ۲۲ آبان ۸۷ هم به همراه همسرم عازم حج شديم.»

«غوغای غبار» در ۱۸۵ صفحه قطع رقعی و با قیمت سه هزار و ۲۰۰ تومان در تیراژ دو هزار و پانصد نسخه منتشر شده است.

همچنین انتشارات سوره مهر کتاب پرستو در قاف» ، سفرنامه حج علیرضا قزوه، شاعر و نویسنده را منتشر کرده است.

وجه تسمیه عنوان کتاب « پرستو در قاف» به آنجا برمی گردد که پرستو نام پرنده ای است که از جهت سفرهای بعیده و حج مشهور است و قاف هم عالم قرب حضرت رب الارباب و نیز تلفظ نام پنجاهمین سوره قرآن است.

« پرستو در قاف» عنوان سفرنامه حج قزوه است که بخشی از آن در کتاب فارسی اول دبیرستان آمده است و سال‌هاست دانش‌آموزان با بخشی از این خاطرات آشنا هستند.

چاپ نخست این سفرنامه سال‌ها پیش تمام شده و سفر دوباره نویسنده به سرزمین وحی در سال گذشته، بهانه‌ای شد تا این سفرنامه بعد از سال‌ها با تجدید نظر منتشر شود.

« پای کوه احد» ، « پشت در بسته حرم» ، « اعراب و جاهلیت مدرن» ، « شیطان مرا سنگسار کرد» ، « هروله میان مرگ و زندگی » ، « در سرزمین حسرت و آگاهی » و « آب زمزم می خورم اما سرابم همچنان » عنوان بعضی از سرفصل‌های سفرنامه حج علیرضا قزوه است.

«پرستو در قاف» در ۱۴۰ صفحه قطع رقعی و با قیمت دوهزار و پانصد تومان و با تیراژ دوهزار و پانصد نسخه منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما