تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۰۵۳

سه عنوان كتاب با موضوع نهضت حسيني در تركيه منتشر شد

به گزارش خیمه، كتاب «لهوف» نوشته عالم نامدار سيد بن طاووس، كتاب «امامان كربلا» نوشته سيد محمدتقي مدرسي پيرامون زندگي‌ امام حسين (ع) و امام زين‌العابدين(ع) و كتاب «گريه بر شهداي كربلا» نوشته دو محقق تركيه بنام شيخ «موسي گونش» و شيخ «جعفر بندي دريا» در ارتباط با نهضت حسيني به زبان تركي استانبولي در تركيه چاپ و منتشر شد. 

كتاب «لهوف»‌ يكي از منابع معتبر تاريخي است و در اكثر تحقيقات مربوط به حادثه كربلا به‌عنوان منبع اصلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين كتاب در 155 صفحه به زبان تركي ترجمه و در هزار نسخه از سوي انتشارات كوثر منتشر شده است. 

كتاب امامان كربلا درباره زندگي‌ امام حسين(ع) و امام زين‌العابدين(ع) در 56 صفحه توسط «سميل نارلي» به زبان تركي استانبولي برگردانده شده و با همكاري انتشارات «ذولفقار فاطمه آنا» در هزار نسخه انتشار يافته است.نويسنده در اين كتاب حوادث كربلا ‌را به طور خلاصه نقل مي‌كند و نقش دو امام (ع) را در اين واقعه بيان كرده است. همچنين شهادت امام حسين (ع) و اسير شدن امام زين العابدين (ع) و تأثير اين رويداد بر جامعه اسلامي آن روز تحليل و بررسي شده است. 

كتاب گريه بر شهداي كربلا توسط دو محقق تركيه تأليف شده است. در اين كتاب نويسندگان موضوع گريه كردن براي شهدا و به‌ويژه امام حسين(ع) را از ديدگاه قرآن و احاديث نبوي بررسي كرده‌اند و فضيلت گريه‌كردن براي امام حسين (ع) و شهداي كربلا با استنادات عقلي و نقلي در اين اثر به اثبات رسانده‌اند و همچنين حكمت گريه و توصيه پيامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) در اين زمينه را بررسي كرده‌اند.

 بنابرگزارش به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،انتشارات كوثر اين كتاب را در 204 صفحه‌ و در هزار نسخه منتشر كرده است

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما