تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۰۶۶۳

استفاده از آلات موسيقی غيرمعمول در عزاداری‌ها ممنوع است

استفاده از آلات موسيقی غيرمعمول در عزاداری‌ها ممنوع است
 حجت‌الاسلام «علی شكری»، مديركل اداره تبليغات اسلامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران ، با بيان اين مطلب گفت: هيئت‌های مذهبی بايد بر گسترش فريضه امر به معروف و نهی از منكر در ايام عزاداری اهتمام ورزند و از مسايل تفرقه‌انگيز فرقه‌ای، قومی و قبیله‌ای اجتناب كنند.
حجت‌الاسلام شكری با اشاره به فرهنگ خرافی قمه‌زنی در عزاداری امام حسين(ع) تصريح كرد: قمه‌زنی در ايام عزاداری ممنوع و در صورت مشاهده اين گونه موارد در هريك از هيئت‌های مذهبی به شدت برخورد می‌‌شود.

وی افزود: هيئت‌های مذهبی بايد با تأكيد بر حفظ اصالت‌ها و به دور از تحريف وقايع عاشورا بايد در جلوگيری از بروز خرافات و بدعت‌هايی كه دون شأن فرهنگ بالنده عاشورا و قيام امام حسين(ع) است، تلاش جدی كنند.
مديركل اداره تبليغات اسلامی استان سمنان با تأكيد بر احترام گذاشتن به حقوق شهروندان و همسايگان گفت: هيئت‌های مذهبی نبايد از دستگاه‌های پخش صوت آزاردهنده در عزاداری‌ها استفاده كنند.

حجت‌الاسلام شكری اظهار كرد: توجه به جلوگيری از سد معبر و مشكل ترافيك در هنگام حركت دستجات عزاداری و تنظيم صدای بلندگو خصوصاً در ساعات آخر شب به گونه‌ای كه برای شهروندان و همسايگان مزاحمت ايجاد نكند .

وی تصريح كرد : ‌‏استفاده، ‌‏نصب و حمل شمايل‌‏ها و تصاوير منتسب به ائمه ممنوع اعلام شده است و با استفاده‌‏كنندگان اين تصاوير در هيئت‌‏ها برخورد قانونی صورت می‌گيرد.

مديركل اداره تبليغات اسلامی استان گفت: همچنين با توجه به تبعات بی‌شمار جانی، مالی و ترافيكی كه سال‌های گذشته برنامه‌هايی چون رقص علامت و نمايش علامت به دنبال داشته است، توصيه می‌شود كه هيئات مذهبی در هنگام حركت دستجات عزاداری از اين گونه علامت‌ها استفاده نكنند.

حجت‌الاسلام شكری در پايان خاطرنشان كرد: هريك از مسئولان هيئت‌های مذهبی ملزم به نصب‌العين قرار دادن اين موارد هستند و در صورت مشاهده هريك از موارد مطروحه و يا گزارش بازرسين مبنی بر توجه نكردن به آن، علاوه بر سلب مسئوليت، هيئت خاطی نيز از تسهيلات، امكانات و پشتيبانی فرهنگی محروم می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما