تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۰۸۳۱
معرفی کتاب

منشور سوگواری و عزاداری منتشر شد

منشور سوگواری و عزاداری منتشر شد
‌کتاب سوگواری و عزاداری، ‌به همت اداره کل تبلیغات اسلامی قم، در آستانه ماه محرم با استفاده از احادیث و سیره اهل بیت(ع)، سخنان حضرت امام خمینی(ره) و بیانات و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری منتشر شده است.

کتاب حاضر در سه فصل به بررسی مسئله سوگواری و عزاداری می‌پردازد. فصل اول با عنوان «سوگواری و عزاداری برای اهل بیت(ع)» به مسائلی چون جایگاه و اهمیت سوگواری برای اهل بیت(ع)، چرا سوگواری برای اهل بیت(ع)، سوگواری و گریه پیامبران(ع) برای اهل بیت(ع)، سوگواری و گریه اهل بیت(ع)، وظایف همگانی در سوگواری برای اهل بیت(ع)، انحرافات عزاداری و سوگواری و آثار و برکات مجالس سوگواری پرداخته است.


«وعظ و خطابه و تبلیغ» عنوان دومین فصل این کتاب است و به بررسی جایگاه و اهمیت وعظ و خطابه و تبلیغ، وظایف مبلغان دینی و ضرورت سازماندهی و نوآوری نهاد منبر می‌پردازد.

در سومین و آخرین فصل این کتاب موضوع «شاعری، مداحی و ستایشگری اهل بیت(ع)» در زمینه‌هایی چون جایگاه و اهمیت مداحی و ستایش‌گری اهل بیت(ع) وظایف مداحان و شاعران اهل بیت(ع) و سازماندهی منصب مداحی و مداحان بررسی شده است.

کتاب منشور سوگواری و عزاداری در ۱۱۹ صفحه و با شمارگان ۴۰۰۰ جلد برای نخستین بار در پاییز سال جاری از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی قم منتشر شده است
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما