تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۲۹
۰
کد مطلب : ۱۰۹۷
فرمانده انتظامي تهران بزرگ:

قمه زني در عزاداري اباعبدالله الحسين(ع)، وهم آلوده ترين کار است

قمه زني در عزاداري اباعبدالله الحسين(ع)، وهم آلوده ترين کار است
به گزارش خیمه، فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينکه قمه زني در عزاداري اباعبدالله الحسين(ع)، وهم آلوده ترين کار است ،اظهار داشت: پليس با قمه زني، کاروان‌هاي علم کشي و آلات موسيقي غير مجاز و ساير موضوعات خلاف عرف و انحرافي در هيئت‌هاي عزاداري برخورد مي‌کند. 

سردار رادان فرمانده انتظامي تهران بزرگ امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: در رابطه با برگزاري مراسم هاي ايام عزاداري ماه محرم 19 همايش ، 9 کارگاه و جلسات متعدد آموزشي هماهنگي با مسوولان هيأت هاي مذهبي برگزار کرديم.

وي در خصوص ممنوعيت کاروان هاي علم کشي، گفت: با اقدامات و برنامه ريزي هايي که داريم انشاء الله هيچ گونه مشکلي نخواهيم داشت که لازم به برخورد انتظامي باشد.

سردار رادان تصريح کرد: ممنوعيت علم کشي تنها در مورد کاروان هايي است که بدون عزادار و تنها به صرف همراهي علم درمناسبت هاي خاص اقدام به انجام کاروانهاي علم کشي مي کنند.

وي با بيان اينکه اصالت هيئت ها را بهتر است با شهيدان و بزرگان هيئت ها حفظ کنيم، خاطر نشان کرد: در سال گذشته چهار هزار نفر از افراد داخل هيئت ها به عنوان هميار به پليس ياري رساندند که با توجه به تجربه موفق سال گذشته امسال هشت هزار نفر هميار در هئيت هاي عزاداري جهت همکاري با پليس خواهيم داشتم.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ همچنين به تجربه موفق همکاري هيئت هاي مذهبي با پليس در خصوص مسئله شمايل اشاره کرد و ياد آور شد: با توجه به توفيقات سال گذشته امسال تنها با چهار مورد استفاده از شمايل ها مواجه شديم که پس از تذکر توسط مسوولان خود هيئت ها، اقدامات لازم انجام گرفت.

وي همچنين از ماموريت پليس امينت اخلاقي جهت برخورد با موضوع قمه زني خبر داد و تصريح کرد: قمه زني در عزاداري اباعبدالله الحسين، وهم آلوده ترين کاري است که در اين خصوص انجام مي دهند و رسانه ها بايد با برنامه هاي آموزشي و آگاهي سازي روشنگري لازم را در اين زمينه انجام دهند.

سردار رادان افزود: پليس امنيت اين اماکن را شناسايي مي کند و در صورت اقدام جهت قمه زني با آنها برخورد مي شود و از عزاداران حسيني هم مي خواهيم به دغدغه هايي که علما در اين خصوص دارند بيشتر توجه کنند.

بنابرگزارش برنا، وي در خصوص استفاده از آلات موسيقي در برخي از کاروان هاي عزاداري نيز گفت: توصيه هاي لازم در اين خصوص انجام شده و اميدواريم به غير از وسايل مجاز نظير طبل، سنج و غيره شاهد استفاده از وسايل غير عرف و غير مجاز نظير ارگ نباشيم. همچنانکه سال گذشته نيز موردي را مشاهده نکرديم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما