تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۲۴
۰
کد مطلب : ۱۱۲۹

حادثه عظيم عاشوراي حسيني از تحولات مهم سياسي تاريخي بشريت است

به گزارش خیمه ، بايد علل و انگيزه اين حادثه عظيم با روشهاي صحيح شناسايي شود تابعنوان بهترين الگو، عالي‌ترين نماد و روشن‌ترين راه آزادي باقي بماند و بشريت را به‌راه نجات و اميدواري، تكامل و رستگاري رهنمون باشد.

تداوم خط سرخ فرهنگ عاشوار در طول قرن‌هاي متمادي ، عامل و باني حركت‌هاي عدالت‌خواهانه و مبارزه با ستمگري بوده است.

امربه معروف و نهي‌از منكر ، مبارزه با ظلم ، فساد و كج‌روي ، خودپرستي، مفاسد اخلاقي، روح ذلت‌پذيري، ايجاد اصلاحات و حاكميت ارزشهاو استقرار نظام اسلامي ازجمله انگيزه‌هاي قيام سالار شهيدان امام حسين (ع) بوده است.

استاندار زنجان، نعمت والاي فرهنگ اهل بيت(ع) را ثروت بسيار گرانبها و ارزشمندي بيان مي‌كند كه قابل مقايسه با هيچ فرهنگي نبوده و نخواهد بود.

"قوام نوذري" حفظ و صيانت‌از فرهنگ غني اسلامي و گنجينه بي‌پايان، بيكران و بي‌بديل عاشوراي حسيني را وظيفه همه‌مسلمانان مي‌داند و مي‌گويد: نهضت‌امام خميني(ره) نيز برگرفته از فرهنگ جهاد، شهادت و عاشوراي حسيني است.

به‌گفته‌ي وي، آنانكه در صيانت از فرهنگ عاشورا با جان و دل تلاش مي‌كنند، بايد درحفظ ارزش‌هاي انقلاب اسلامي نيز كه نشات گرفته‌از نهضت حسيني(ع) است، وظيفه خود را بنحو مطلوب انجام دهند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان نيز ترويج فرهنگ عاشورا را يك ضرورت مهم دانست و گفت: امام حسين(ع) و ياران فداكار آنحضرت، مهمترين الگوه در تمام زمانها براي ملل آزاده و مسلمان جهان بوده و خواهند بود.

"رضا ديني" افزود: امام حسين(ع) باايثار و جانفشاني خود عليه يزيديان، درس مهمي به‌جهانيان داد.

وي، احياي فريضه امر به‌معروف و نهي‌از منكر را عامل اصلي قيام حضرت‌امام حسين(ع) و يارانش ذكر كرد و گفت: تلاش درجهت اجراي فريضه امر به معروف و نهي‌از منكر بعنوان مهمترين يادگار حضرت‌امام حسين(ع)، بسياري‌از تنگناهاي جامعه را كاهش مي‌دهد.

استاد دانشگاه آزاد زنجان، نيز ترويج فرهنگ عاشوراي حسيني در جامعه را لازمه سعادت همگان بيان‌كرد وگفت: قيام و اهداف امام حسين(ع) همواره الگوي انسانهاي آزاده و مسلمان بوده و خواهد بود.

"عباس قنبري" افزود: مردم مومن و انقلابي ايران همواره ثابت كرده‌اند كه با عزت حسيني بيگانه نيستند و آن را بعنوان يكي‌از ملاكهاي مهم و انسان‌ساز، الگوي خود قرار مي‌دهند.

وي، بابيان اينكه تاسي از ائمه‌ي اطهار(ع) از ويژگيهاي مهم مسلمانان و به‌خصوص تشيع است، يادآورشد: مسلمانان باارزشهاي قيام عاشورا، انس و الفت دارند و اقتدار خود را حاصل عزت ، شجاعت، ايثار و فداكاري حضرت امام‌حسين(ع) و درس معنوي آنحضرت مي‌دانند.

قنبري، با انتقاد از عملكرد برخي دسته‌هاي عزاداري، گفت: متاسفانه گاهي اوقات جهالت دوستان ناآگاه، دستمايه تبليغات سوء معاندين با خاندان عصمت و طهارت(ع) مي‌شود.

يك شهروند زنجاني نيز عزت و از جان‌گذشتگي در راه اهداف متعالي اسلامي و انساني، شجاعت و آزادگي را ازجمله مهمترين ويژگيهاي امام حسين(ع) عنوان كرد و گفت: بايد هميشه و بخصوص امسال كه از سوي مقام عظماي ولايت به‌عنوان سال اتحاد ملي و انسجام‌اسلامي نام‌گذاري شده‌است، ابعاد و سيره سالار شهيدان حسين‌بن علي(ع) در جامعه تبيين شود. 

"محمدجعفر حيدري" مراسم و محافل سوگواري را عرصه‌اي براي ابراز ارادت و عشق به‌سالار شهيدان دانست و تصريح كرد: هياتهاي مذهبي بايد رهرو و منادي نهضت عاشورايي باشند و شائبه‌هاي دنيوي و مادي به‌عمل آنهاآميخته نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما