تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۴
۰
کد مطلب : ۱۱۲۹۶

مسابقه‌ علمی «ثقلين» برگزار می‌شود

مسابقه‌ علمی «ثقلين» برگزار می‌شود
برگزاری اين مسابقه بزرگ كه به دليل توجه هم‌زمان به علوم قرآن و حديث به عنوان «مسابقه علمی ثقلين» ناميده می‌شود، فرصت مناسبی است تا علاقه‌مندان به آشنايی عميق‌تر با معارف اسلامی به مطالعه تخصصی در اين زمينه بپردازند و در رقابتی سالم و سازنده، آموخته‌های خود را مورد سنجش قرار دهند.

تقويت بنيه علمی دانشجويان، طلاب و علاقه‌مندان به رشته‌های الهيات و معارف اسلامی، آمادگی دانشجويان رشته‌های تحصيلی الهيات برای شركت در كنكور كارشناسی ارشد و ايجاد زمينه مناسب به منظور برگزاری جشنواره‌ای حديثی در كشور از جمله اهداف اصلی اين مسابقه است.

مخاطبان اين مسابقه را دانشجويان رشته‌های الهيات در دانشگاه‌های گوناگون، طلاب حوزه‌های علميه در سراسر كشور، داوطلبان شركت در كنكور كارشناسی ارشد رشته‌های علوم قرآن و حديث، فرهنگيان و شاغلان در مراكز فرهنگی و آموزشی و عموم علاقمندان به معارف اسلامی تشكيل می‌دهند.

منابع اين مسابقه عبارتند از: نهج‌البلاغه؛ ۱۰۰ حكمت اول نهج‌البلاغه اميرالمؤمنين(ع)، علوم حديث؛ كتاب تاريخ عمومی حديث استاد معارف (بخش شيعه)، علوم قرآن؛ كتاب آشنايی با علوم قرآنی استاد معرفت (مباحث اعجاز در قرآن، قصص قرآن، سوگند‌های قرآن، امثال قرآن) و تفسير قرآن؛ تفسير سوره‌های اسراء و مؤمنون از تفسير مجمع البيان.

لازم به ذكر است بسته‌ای حاوی منابع اين مسابقه از سوی دانشكده آماده و از طريق فروشگاه الكترونيك عرضه شده است. شركت كنندگان می‌‌توانند اين مجموعه را به صورت آنلاين يا از طريق نمايندگی‌های دانشكده تهيه كنند.

مهلت ثبت نام در اين مسابقه از ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن‌ماه است. مرحله مقدماتی اين مسابقه ۱۳ اسفندماه مصادف با ميلاد با سعادت پيامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به شيوه آزمون كتبی در تهران و نمايندگی‌های دانشكده مجازی علوم حديث در سراسر كشور، به صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد. از ميان شركت كنندگان ۱۲ نفر به مرحله نهايی مسابقه راه پيدا خواهند كرد.

مرحله نهايی اين مسابقه با حضور ۱۲ شركت كننده برتر در تاريخ ۱۵ ارديبهشت ماه ۸۹ مصادف با روز بزرگداشت شيخ صدوق و هفته معلم در قالب برنامه‌ای راديويی و تلويزيونی با همكاری راديو معارف و شبكه قرآن و معارف سيما به شيوه رقابت شفاهی در تهران برگزار و از اين شبكه‌ها پخش خواهد شد.

نام‌نويسی برای شركت در اين مسابقه به صورت اينترنتی و از طريق لينك ذيل همين اطلاعيه انجام می‌شود. تنها برای داوطلبانی كه به صورت اينترنتی ثبت نام كرده باشند، كارت ورود به جلسه آزمون صادر خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند در ساعات اداری روز چهارشنبه ۱۲ اسفند و از ساعت ۸ تا ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۱۳ اسفند با همراه داشتن كارت شناسايی معتبر و يك قطعه عكس ۴ × ۳ برای دريافت كارت ورود به جلسه آزمون كتبی اين مسابقه به محل دانشكده علوم حديث و نمايندگی‌های آن در سراسر كشور مراجعه كنند.

در هنگام صدور كارت ورود به جلسه، از هر داوطلب مبلغ ۴۰.۰۰۰ ريال دريافت خواهد شد.

به هر ۱۲ شركت كننده راه يافته به مرحله نهايی مسابقه، يك ربع سكه بهار آزادی اهدا خواهد شد. جوايز اين افراد بسته به مشاركت حاميان مسابقه افزايش خواهد يافت.

جوايز مسابقه در مرحله نهايی شامل نفر اول كمك هزينه سفر حج به مبلغ ۷ ميليون ريال، نفر دوم كمك هزينه سفر به عتبات به مبلغ ۴ ميليون ريال و نفر سوم كمك هزينه سفر به مشهد مقدس به مبلغ ۲ ميليون ريال خواهد بود. جوايز برندگان بسته به مشاركت حاميان مسابقه افرايش خواهد يافت.

علاقه‌مندان برای شركت در مسابقه می‌توانند از ۲۰ دی‌ماه به نشانی http://vu.hadith.ac.ir مراجعه كنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما