تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۱۳۶۰

ثبت‌نام مسابقه‌ علمی ثقلین آغاز شد

ثبت‌نام مسابقه‌ علمی ثقلین آغاز شد
«مسلم خرمشاد» روز سه‌شنبه اظهار داشت: دانشکده مجازی علوم حدیث به منظور گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و ارتقای دانش و اطلاعات قرآنی و حدیثی اقشار فرهیخته جامعه، با همکاری رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما، مسابقه‌ علمی ثقلین را به صورت سراسری برگزار خواهد کرد.

وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقه تقویت بنیه علمی دانشجویان، طلاب و علاقه‌مندان به رشته‌های الهیات و معارف اسلامی، آمادگی دانشجویان رشته‌های تحصیلی الهیات برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و ایجاد زمینه مناسب به منظور برگزاری جشنواره‌ای حدیثی در کشور است.

خرمشاد تصریح کرد: مخاطبان این مسابقه را دانشجویان رشته‌های الهیات در دانشگاه‌های گوناگون، طلاب حوزه‌های علمیه در سراسر کشور، داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد رشته‌های علوم قرآن و حدیث، فرهنگیان و شاغلان در مراکز فرهنگی و آموزشی و عموم علاقمندان به معارف اسلامی تشکیل می‌دهند.

وی، به منابع این مسابقه اشاره کرد و بیان داشت: موارد امتحانی مسابقه شامل نهج‌البلاغه؛ ۱۰۰ حکمت اول نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع)، علوم حدیث؛ کتاب تاریخ عمومی حدیث استاد معارف (بخش شیعه)، علوم قرآن؛ کتاب آشنایی با علوم قرآنی استاد معرفت (مباحث اعجاز در قرآن، قصص قرآن، سوگند‌های قرآن، امثال قرآن) و تفسیر قرآن؛ تفسیر سوره‌های اسراء و مؤمنون از تفسیر مجمع البیان خواهد بود.

خرمشاد یادآورشد: بسته‌ای حاوی منابع این مسابقه از سوی دانشکده مجازی علوم حدیث آماده و از طریق فروشگاه الکترونیک عرضه شده است که شرکت کنندگان می‌‌توانند این مجموعه را با مراجعه به نشانی http://shop.hadith.ac.ir و یا از طریق 35 نمایندگی‌ این دانشکده در سراسر کشورتهیه کنند.

مسئول روابط عمومی بخش مجازی دانشکده علوم حدیث ادامه داد: مرحله مقدماتی این مسابقه ۱۳ اسفندماه مصادف با میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به شیوه آزمون کتبی در تهران و نمایندگی‌های دانشکده مجازی علوم حدیث در سراسر کشور، به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه از میان شرکت کنندگان ۱۲ نفر به مرحله نهایی مسابقه راه پیدا خواهند کرد، خاطرنشان کرد: این مرحله ۱۵ اردیبهشت ماه ۸۹ مصادف با روز بزرگداشت شیخ صدوق و هفته معلم در قالب برنامه‌ای رادیویی و تلویزیونی با همکاری رادیو معارف و شبکه قرآن و معارف سیما به شیوه رقابت شفاهی در تهران برگزار می‌شود.

خرمشاد اظهار داشت: نام‌نویسی برای شرکت در این مسابقه به صورت اینترنتی و از طریق نشانی http://vu.hadith.ac.ir انجام می‌شود و تنها برای داوطلبانی که به صورت اینترنتی ثبت نام کرده باشند، کارت ورود به جلسه آزمون صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: داوطلبان می‌توانند در ساعات اداری روز چهارشنبه ۱۲ اسفند و از ساعت هشت تا ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۱۳ اسفند با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر و یک قطعه عکس برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کتبی این مسابقه به محل دانشکده علوم حدیث و نمایندگی‌های آن در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی یادآور شد: به هر ۱۲ شرکت کننده راه یافته به مرحله نهایی مسابقه، یک ربع سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: جوایز مسابقه در مرحله نهایی شامل نفر اول کمک هزینه سفر حج به مبلغ هفت میلیون ریال، نفر دوم کمک هزینه سفر به عتبات به مبلغ چهار میلیون ریال و نفر سوم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ دو میلیون ریال خواهد بود.

وی اظهار داشت: به منظور افزایش جوایز شرکت کنندگان نامه‌هایی به سازمان های فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سازمان تبلیغات اسلامی و رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما ارسال شده و در صورت حمایت این سازمان‌ها جوایز افراد افزایش خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما