تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۱۳۸۳

اجرای «خورشید کاروان» در تالار وحدت

اجرای «خورشید کاروان» در تالار وحدت
دراین نمایش، داستانی مربوط به دوران پس از واقعه عاشورا بیان شده و با اقتباس از داستان مشهور دیر راهب، به واقعه کربلا می‌پردازد.

ماجرای نمایش مربوط به شبی است که شمر، کاروان اسیران کربلا را نزدیک دیری نگاه می‌دارد. راهب پیر به تنهایی در دیر به عبادت خود مشغول است و «پطروس» در پی یافتن حقیقت و آنچه در کتاب مقدس آمده است، راهی کوفه است. وی معتقد است که «ایلیا»ی مقدس، همان حضرت علی(ع) و «شبر» و «شبیر» همان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هستند که نام آنها به کرات در کتاب مقدس آمده است.

«خورشید کاروان« در قسمت‌های نخست بر پایه درام استوار بوده و می‌کوشد با بهره‌گیری از موسیقی‌های مختلف و معروف کلیسایی و اسلامی و تلفیق استادانه آنها با هم با مدد گرفتن از دکور مناسب، مخصوصا مجسمه عیسی بن مریم، تماشاگر را به خود جذب کند.

این نمایش در سال‌های گذشته در هلند و لندن روی صحنه رفته و با استقبال کم‌نظیر ایرانیان مواجه شده است.

انوشیروان ارجمند، کرامت رودساز، فرهاد بشارتی ، اسدالله بابایی و مهدی امینی از جمله بازیگران این نمایش هستند.

همچنین آهنگسازی این نمایش را سعید ذهنی و نوحه‌خوانی‌های آن را محمد سراج برعهده داشته و جمعی از همسرایان عاشورایی او را همراهی می‌کنند.

دیگر عوامل اجرایی این کار عبارتند از : عبدالرضا کیهانی، دستیار کارگردان ، مهدی متوسلی، نویسنده ، علی رضوانی، مدیر تولید و حسین عالم بخش، طراح صحنه.

این نمایش با همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی ، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی فدک به روی صحنه رفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما