تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۱۴۲۶

«گنج روان» به معصومیت در قالب شخصیت امام رضا(ع) می‌پردازد

«گنج روان» به معصومیت در قالب شخصیت امام رضا(ع) می‌پردازد
این فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های اول و دوم جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

این فیلم داستان دختری به نام «گوهرشاد» است كه در سینماتك كتابخانه آستان قدس رضوی مشغول به كار است. پدرش یكی از مرمت كارهای اصلی آستان قدس رضوی است و شوهرش مشغول تحصیل در مقطع دكترا در كانادا است و منابع پایان نامه اش یكی از كتابهای این كتابخانه است و حالا «گوهرشاد» در جستجوی این كتاب است و در این میان به كتابی به نام «گوهرشاد خاتون» و نسخه سه خطی قرآن حضرت علی (ع) برخورد می كند و...

محمدرضا اصلانی، تهیه كننده فیلم «گنج روان»، گفت: «معصومیت یك اصل است و امام رضا(ع) یكی از معصومان اصل است. در واقع امام رضا(ع) تصور ذهنی ما از معصومیت است.»

اصلانی به نگاه این فیلم به شخصیت امام رضا(ع) پرداخت و گفت:«در این فیلم تلاش شده است تا ابعاد فرهنگی شخصیت ایشان به تصویر كشیده شود و از میزان عمق و تأثیر آن بر وجود انسان‌های علاقه‌مند سخن گفته شده است.»

وی وجود مجموعه كتابخانه آستان قدس رضوی به عنوان یكی از كهن‌ترین كتابخانه‌های دنیا و نیز مسجد «گوهرشاد» در جوار ضریح آن حضرت را نشانگر محوریت ایشان و علاقه اهالی فرهنگ به این امام معصوم است.

در این فیلم، امین تارخ در نقش پدر گوهرشاد كه یك مرمت‌كار است، پرویز پورحسینی در نقش مدیر كتابخانه آستان قدس رضوی و آزاده دلشاد در نقش گوهرشاد، مریم بوبانی و سعید دان بازی می‌کنند.

امین اصلانی، تدوین این فیلم را نیز بر عهده داشته و مرتضی پورصمدی، فیلمبردار، محمد علیزاده، صدابردار و صداگذار و عبدالله صفری، چهره‌پرداز از عوامل دیگر این فیلم هستند.

«گنج روان» محصول سال ۸۸ است و با تهیه كنندگی محمدرضا اصلانی و مركز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما