تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۲
۰
کد مطلب : ۱۱۶۷۳

نشست تخصصی «فلسفه مديريتی زنان و عاشورا» در حاجی‌آباد استان هرمزگان برگزار می‌شود

نشست تخصصی «فلسفه مديريتی زنان و عاشورا» در حاجی‌آباد استان هرمزگان برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام «سعيد نصيری» سرپرست اداره تبليغات اسلامی حاجی‌آباد با اعلام اين خبر اظهار كرد: عاشورا مكتب انسان‌سازی است كه در تاريخ كوچك‌ترين خدشه و خللی در انتقال آموزه‌های آن صورت نگرفته است.

وی با بيان اين كه بعد از حادثه دهم محرم حضرت زينب(س) به همراه ديگر زنان اسير كربلا در كنار حفظ و صيانت از حجاب و عفاف خود پيام عاشورا را منتقل كرده است، گفت: حضرت زهرا(س) به عنوان پيام‌رسان اين نهضت عظيم كاری كرد كه پيام عاشورا در نينوا گم نشود.

نصيری افزود: بعد از ۱۴ قرن، انقلاب اسلامی پيام‌ها و آموزه‌های عاشورا را زنده كرده است و زنان ما امروز در حقيقت كار زينبی و اقدام جهاد‌گونه در احيای ارزش‌های اسلامی می‌كنند.

وی مهم‌ترين رسالت زنان را در فعاليت‌های اجتماعی و حضور پرشور در جامعه بيان حقايق و ارزش‌های اصيل اسلام برشمرد و گفت: چهره اسلام بايد به زيباترين شكل امروز به تمام دنيا عرضه شود تا بشريت بداند كه عاشورا دارای زيبايی‌ها و ظرايف بسياری است.

نصيری با انتقاد از برخی نگرش‌های ابزاری به زنان در دنيا اظهار كرد: غرب با تمام پيشرفت‌های مادی و ظاهری خود هنوز نتوانسته است كرامت و جايگاه زنان را آن‌گونه كه شايسته است ترسيم كند.

وی در پايان از برگزاری نشست تخصصی فلسفه مديريتی زنان و عاشورا در ۱۰ بهمن‌ماه جاری خبر داد و افزود: اين نشست با حضور هيئت‌های مذهبی بانوان در مسجد زينبيه برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما