تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۰۳
۱
۰
کد مطلب : ۱۱۶۷۵

مراسم گراميداشت اربعين حسينی در تانزانيا برگزار می‌شود

مراسم گراميداشت اربعين حسينی در تانزانيا برگزار می‌شود
مراسم گراميداشت اربعين حسينی به همت مركز جهانی تبليغات اسلامی و خدمات بشردوستانه در منطقه «كيباها» كشور تانزانيا با حضور شيعيان خوجه اثنی عشری، بومی و دوستداران اهل بيت(عليهم‌السلام) برگزار می‌شود.

اين مراسم امروز ۲۴ ژانويه ۲۰۱۰، برابر با ۴ بهمن در محل مركز آموزش ولی عصر(عج)، ساعت ۱۱ ظهر به وقت محلی در منطقه كيباها برگزار می‌شود.

در این برنامه شركت‌كنندگان در مراسم چهلمين روز شهادت سالار شهيدان، ابا عبدالله الحسين(ع) و ياران وفادار ايشان، پس از اقامه نماز ظهر و عصر با وليمه نذری پذيرايی می‌شوند.

در همين راستا، شيعيان جزيره زنگبار نيز همه‌ساله در ايام محرم و صفر با حضور دسته‌جمعی در حسينيه‌ها و مسجد اصلی شيعيان زنگبار در محله «كيپوندا» و نيز با سياه‌پوش كردن منازل و اماكن خود به عزاداری می‌پردازند.

با توجه به پراكندگی شيعيان خوجه در سراسر شرق آفريقا و تانزانيا برای اينكه اين مراسم عزاداری كم‌جمعيت برگزار نشود، تمامی شيعيان در روز اربعين با حضور در جزيره زنگبار به صورت گسترده اقدام به عزاداری كرده و حتی ‌باعث حضور بوميان غيرشيعه در اين مراسم می‌شوند. از نكات قابل توجه در مراسم اربعين حضور علما و شخصيت‌های اهل ‌سنت در اين عزاداری است.

اين مراسم به اندازه‌ای برای شيعيان هندی دارای اهميت است كه در ايام اربعين هر سال، كليه مسافرخانه‌های متعلق به شيعيان در زنگبار به مدت يك هفته برای عزاداران رزرو می‌شود و فعاليت‌های اين جزيره ـ‌ كه جاذبه‌ای گردشگری نيز به شمار می‌رود ـ تحت‌الشعاع مراسم اربعين قرار می‌گيرد.

شيعيان به مدت دو روز به صورت چرخشی با حضور در مساجد و حسينيه‌ها اقدام به سوگواری و سينه‌زنی می‌‌كنند. پخش شربت و دادن اطعام به عزاداران، فقرا و ساكنان زنگبار ـ كه «نياز» نام دارد ـ بخش مهمی از اين مراسم عزاداری است.

مراسم دو روزه اربعين در زنگبار، مراسمی سنتی، بی‌بديل، منحصر به فرد و تركيبی از عزاداری ايرانی ـ هندی ـ آفريقايی است كه در هيچ كجای دنيا مشاهده نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

ياسر
Iran, Islamic Republic of
http://yaserkanani.blogfa.com/
اطلاعات بيشتر درباره اربعين زنگبار