تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۸
۰
کد مطلب : ۱۱۶۷۷

نمایشگاه عکس «لحظه‌های عاشورایی» در مشهد افتتاح شد

نمایشگاه عکس «لحظه‌های عاشورایی» در مشهد افتتاح شد
مسعود زارعیان، دبیر اجرایی چهارمین کنگره عاشوراپژوهی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با توجه به استقبالی که در دوره‌های پیشین از ورود مباحث هنری به کنگره شده بود، با همکاری گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی دایر شده است.

زارعیان اظهار داشت: این نمایشگاه شامل ۷۰ قطعه عکس (تک و مجموعه عکس) برگزیده از هنرمندان سراسر کشور پیرامون عزاداری و شور حسینی مردم در ایام محرم و صفر است که در قالب سوگواره لحظه‌های عاشورایی در سال گذشته گردآوری شده است.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره عاشوراپژوهی خراسان رضوی با اشاره به استقبال بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، تهیه آرشیو عکس کاملی از عاشورا و عزاداری را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه ذکر کرد و گفت: تلاش ما بر این بوده تا نقش عاشورا در ماندگاری فرهنگ حسینی را از نگاه هنرمندان بررسی کنیم.

زارعیان با اشاره به عضویت گروهی از طلاب در کانون عکس مشهد از سوی گروه مبلغان هنرمند خراسان رضوی، گفت: روحانیان متخصص در این زمینه باید هرچه بیشتر پرورش یابند تا بتوانند نگاهشان به عالم را از زاویه دید دوربین به مخاطب نشان داده و مفاهیم دینی را ترویج کنند.

مدیرگروه مبلغان هنرمند خراسان رضوی عکس را هنری سهل الوصول و در دسترس همگان دانست و افزود: نهادهای دینی و فرهنگی بایستی به این هنر جذاب و تأثیرگذار بیش از پیش توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ اثر پژوهشی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، ابراز داشت: اختتامیه کنگره نیز با حضور فیلمسازان و صاحب نظران در این عرصه به نقد و تحلیل برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی مرتبط با موضوعات عاشورایی و بررسی بسترهای فراهم و ظرفیت‌های پرداخته نشده در فرهنگ عاشورا می‌پردازد.

سید مهدی رضوی، برنده مدال طلای جشنواره «آساهی شین بون» ژاپن نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: مشهد قطب عکاسی کشور محسوب شده و از پتانسیل ویژه‌ای در این زمینه برخوردار است که می‌تواند برای ترویج مفاهیم ارزشی از آن بهره گرفت.

گفتنی است نمایشگاه عکس «لحظه‌های عاشورایی» تا هشتم بهمن ماه در محل نگارخانه میرک مشهد واقع در میدان صاحب الزمان، نبش خیابان مولوی از ساعت نه تا دوازده صبح و هفده تا نوزده و سی دقیقه جهت بازدید عموم دایر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما