تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۱۹۵۹

حضور 400 نفر در دوره‌های آموزش تخصصی مداحی مشهد

حضور 400 نفر در دوره‌های آموزش تخصصی مداحی مشهد
حجت‌الاسلام هادی نورانی مدیر عامل مرکز تخصصی مداحی منادیان عترت توس مشهد اظهار داشت: اگر مقدمات برگزاری دوره‌های آموزشی مداحی که مهم‌ترین آن وجود اساتید مورد نیاز است در سایر شهرستان‌های استان فراهم شود می‌توان این دوره‌های آموزشی را در آن شهرستان‌ها هم برگزار کرد؛ به عنوان مثال در کاشمر مقدمات و تمام اساتید مورد نیاز برای تدریس تمام سرفصل‌های درسی فراهم است.

وی با تأکید بر اینکه مرکز آموزش تخصصی مداحی منادیان عترت توس نخستین و تنها مرکز آموزش تخصصی مداحی با مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی است، گفت: این مرکز از سال ۱۳۹۱ با یک طرح جامع آموزش مداحی در ۱۵ شاخص درسی در قالب چهار ترم و ۶۰ واحد درسی کار آموزش کلاسیک مداحی را در مشهد مقدس آغاز کرده است.

مدیر عامل مرکز تخصصی مداحی منادیان عترت توس مشهد با بیان این که شاخص‌ها و سرفصل‌های درسی که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شوند، گفت: علاوه بر فنون مداحی و دستگاه‌های آوازی، شامل احکام، قرآن، عقاید، مقتل و ادعیه‌شناسی، شعر آیینی، مهارت‌های زندگی شخص مداح، بینش افزایی، منابع تاریخی و سیره اهل بیت(ع)، فن بیان، مخاطب شناسی، جغرافیای اماکن مذهبی ایران و کشورهای همسایه است.

وی خاطرنشان کرد: این دروس طی ۶۰ واحد که هر واحد هشت جلسه است آموزش داده می‌شود و شرکت کنندگان در این دوره‌ها در چهار ترم که هر ترم سه ماه طول می‌کشد و شامل ۱۵ واحد درسی است این دروس را می‌گذرانند و بعد از اتمام این دوره‌ها، گواهی پایان دوره به آنها اعطا و به کانون مداحان برای اخذ کارت مداحی معرفی می‌شوند.

مدیر عامل مرکز تخصصی مداحی منادیان عترت توس مشهد در ارتباط با آسیب‌های موجود در زمینه مداحی یادآور شد: متأسفانه در این حوزه شاهد آسیب‌های فراوانی هستیم که مهم‌ترین آن تحریف در مقاتل، استفاده نامناسب از موسیقی، اخلاق و خلق و خوی شخص مداح و نبود تسلط کافی بر فنون آوازی و مداحی است در صورتی که اگر مداح بر فنون آوازی تسلط خوبی داشته باشد می‌تواند حس معرفت و جوشش را در درون مخاطبان خود زنده کند.

نورارنی عنوان کرد: برگزاری این دوره‌های تخصصی آموزش مداحی، ایجاد فضای معنوی و محتوای علمی و معرفتی و ارتقای سطح علمی مداحان را در پی دارد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما