تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۴
۰
کد مطلب : ۱۱۸۳۱

هیچکدام از زایران ایرانی آنفلوآنزا نگرفتند

هیچکدام از زایران ایرانی آنفلوآنزا نگرفتند
ماشاءالله رضایی نماینده تیم پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مسوول امور خدمات بهداشتی و درمانی عتبات عالیات عراق گفت: با این حال با شبکه بهداشت و درمان کشور عراق در شهر کربلا، نجف و کاظمین هماهنگی لازم انجام شده تا در صورت مشاهده مراجعه کننده‌ای با علایم بیماری آنفلوانزای نوع آ، برای نمونه‌گیری و آزمایشات تکمیلی به مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های آنها اعزام شود.

وی با اشاره به کوتاه‌بودن مدت سفر زائران عتبات عالیات و کاهش احتمال ابتلا و بروز عواقب و آثار این بیماری افزود: با فروکش کردن موج دوم شیوع آنفلوانزای نوع آ، نگرانی زائران نیز در این زمینه کاهش یافته است.

نماینده تیم پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: زائران ایرانی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری بهتر است که از حضور در تجمعات و مراکز شلوغ داخل شهر پرهیز کنند و در صورت ممکن از ماسک استفاده کنند.

وی رعایت بهداشت عمومی سفر و شستن دست‌ها با آب و صابون قبل از وعده‌های غذایی را از جمله راه‌های مقابله با بیماری آنفلوانزای نوع آ دانست و اظهار داشت: برای کاهش احتمال ابتلای زائران ایرانی به این بیماری، در همه هتل‌های محل اقامت آنها، اطلاع‌رسانی در ورودی و لابی هتل‌ها و رستوران هتل‌ها از طریق نصب بروشور و تراکت‌های بهداشتی انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما