تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۴
۰
کد مطلب : ۱۱۸۴۰

كشته و زخمی شدن زایران ایرانی در حادثه رانندگی ترکیه

كشته و زخمی شدن زایران ایرانی در حادثه رانندگی ترکیه
بعد از اینکه هفته پیش یک اتوبوس که مربوط به آژانس «شهریاران» تبریز بود، در ۱۱۰ کیلومتری دمشق پس از انحراف از جاده واژگون شد و چهار کشته و ۳۳ مجروح بر جای گذاشت، بار دیگر سانحه رانندگی۲زایر ایرانی را که از ترکیه به ایران باز می‌گشتند به کام مرگ کشاند و ۱۸ نفر را هم مجروح کرد.

این حادثه هنگامی روی داد که صبح امروز اتوبوس حامل زایران ایرانی در بازگشت از سوریه در نزدیکی مرز «گوربولاغ»، نقطه مقابل مرز بازرگان، با یک تریلر پارک شده در کنار جاده برخورد کرد.

مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های آغری و دوغوبایزیت تركیه منتقل شده‌اند و اطلاعات بیشتری در مورد دلایل وقوع این حادثه و نحوه بر گرداندن اجساد زاریان کشته شده به کشور داده نشده است.

این چهارمین تصادف و واژگونی اتوبوس زایران ایرانی سوریه است. این حادثه در حالی رخ داد که هفته گذشته سفارت ایران در دمشق از نیروهای مرزی سوریه خواست تا مانع از تردد اتوبوس‌های حامل زائران ایرانی از ۱۲ شب تا ۶ صبح شوند.

تصادفات مکرر جاده‌ای اتوبوس زایران ایرانی در سوریه و عتبات عالیات در حالی رخ می‌دهد که علت بیشتر این تصادفات خواب‌آلودگی و یا بی دقتی رانندگان عنوان می‌شود.

این علت تکراری جای این سوال را باقی می‌گذارد، که کدام مسئولان باید مانع تکرار این حوادث شوند و نظارت بر عملکرد رانندگان بر عهده چه سازمانی است؟ سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال مدعی است که حوادث رانندگی برای اتوبوس‌های زایران این سازمان کمتر پیش می‌آید چراکه مدیر کاروان بر رانندگی و استراحت رانندگان نظارت دارد.

اما هنوز هیچ سازمانی مسئولیت امنیت و سلامت زایران ایرانی را که به صورت فردی عازم سوریه و یا عتبات عالیات می‌شوند را به عهده نمی‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما