تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۱۸۶۰

برگزاری نمایشگاه عکاسی سفره‌های حسینی

برگزاری نمایشگاه عکاسی سفره‌های حسینی
محمدصالح حجت‌الاسلامی دبیر مسابقه عکاسی «سفره‌های حسینی» در افتتاحیه این نمایشگاه در گالری مهر فرهنگ سرای انقلاب درباره نامناسب بودن زمان برپایی نمایشگاه مسابقه عکاسی سفره‌های افطار گفت: این مسابقه نخستین دوره برگزاری آن است و از سوی بخش خصوصی برگزار می‌شود و به دلیل مشکلات مالی موفق نشدیم به موقع نمایشگاه آن را برگزار کنیم.

وی افزود: عکاسان معمولاً با توجه به داوران هر مسابقه، جوایز و حق التصویر آن در مسابقات عکاسی شرکت می‌کنند و ممکن بود به همین دلایل نتوانیم عکس‌های خوبی را در مسابقه داشته باشیم، ما به چند مرکز دولتی و خصوصی برای تأمین بودجه مراجعه کردیم، اما ادعای این مراکز مبنی بر حمایت از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری چندان جدی نبود و بنابراین تا ۱۶ ماه مبارک رمضان بودجه لازم برای برپایی این نمایشگاه تأمین نشد و به همین دلیل فراخوان آن نیز نیمه ماه مبارک رمضان منتشر شد.

وی اضافه کرد: قرار بود در کنار این مسابقه سمینار یک روزه و سخنرانی‌هایی با موضوع عکاسی هم داشته باشیم که به دلیل تأمین نشدن بودجه لازم انجام نشد. اما سرانجام با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی وازطریق خانه عکاسان و مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی و دو بخش خصوصی دیگر بالاخره توانستیم از داوران حرفه‌ای و جوایز حداقلی حرفه‌ای برخوردار شویم و این نمایشگاه را برگزار کنیم.

حجت‌الاسلامی درباره آثاری که به مسابقه و نمایشگاه ارسال شد گفت: با وجود تأخیر در اعلام فراخوان، بیش از ۲۴۰ عکس به مسابقه ارسال شد که این آثار از سوی محمد ستاری، رسول اولیازاده و محمدمهدی رحیمیان مورد داوری قرار گرفت و قرار است به سه عکس برتر این مسابقه مبلغ ۵ میلیون ریال به همراه حق التصویر هر عکس به مبلغ ۵۰ هزار تومان اهدا شود.

دبیر این مسابقه درباره انتشار آثار برتر این مسابقه در قالب کتاب هم گفت: در این نمایشگاه ۲۰ اثر برتر به نمایش درآمده است که قرار بود در قالب کتاب هم چاپ شود اما چون تعداد آثار کم بود تصمیم گرفتیم که این آثار را به همراه آثار برتر مسابقه بعدی چاپ کنیم.

حجت‌الاسلامی از برگزاری مسابقه عکاسی «سفره های حسینی» خبر داد و گفت: فراخوان مسابقه عکاسی «سفره‌های حسینی» اول ماه محرم منتشر شد و تا آخر ماه صفر یعنی اوایل اسفندماه نیز علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه مهلت دارند.

وی افزود: این مسابقه ۵ داور دارد و علاوه بر حق‌التصویر هر عکس به مبلغ ۵۰ هزار تومان، به ۵۰ عکس برگزیده نیز جوایزی اهدا خواهد شد و به نفرات اول تا سوم نیز به ترتیب ۶۰۰ هزار تومان، ۵۰۰ هزار و ۴۰۰ هزار تومان تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این مسابقه با همکاری فرهنگسرای انقلاب و چند مرکز فرهنگی دیگر برگزار می‌شود و مراسم افتتاحیه نمایشگاه آن نیز عید ربیع الاول ( ۱۳ اسفندماه ) سال جاری همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) خواهد بود.

حجت‌الاسلامی از برگزاری مسابقه «سفره‌های هفت‌سین» بعد از مسابقه سفره‌های حسینی خبر داد و گفت: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس سفره‌های حسینی، فراخوان مسابقه سفره‌های هفت‌سین را نیز اعلام خواهیم کرد.

وی این مسابقات را زیرمجموعه مسابقات عکاسی سفره های ایرانی ، اسلامی عنوان کرد و گفت: سفره های ایرانی علاوه بر زیبایی دارای تنوع فرهنگی بسیاری است و محلی برای ارتباطات دوستانه است و یکی از ملاک‌های داوری آثار این مسابقات نیز ارتباطات انسانی در برپایی این سفره‌هاست.

وی همچنین از امکان بین المللی شدن مسابقه عکاسی سفره‌های افطار در دوره های بعد خبر داد وگفت: افطار موضوع مشترکی میان کشورهای اسلامی است و احتمالاً‌ از سال های آینده این مسابقه را به صورت بین‌‌المللی برگزار کنیم.

علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه مسابقات عکاسی از سفره های ایرانی و اسلامی به نشانی: تهران، خیابان شریعتی، خیابان بوشهر، پلاک ۲۱ واحد ۶ ارسال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما