تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۱۹۶۶

۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار، برای طرح‌های عمرانی موقوفات امسال

۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار، برای طرح‌های عمرانی موقوفات امسال
حجت الاسلام و المسلمین سید یدالله شیرمردی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: ۴۴ طرح عمرانی به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال همزمان با هفته وقف در سطح استان تهران به بهره برداری می رسد.

او با اشاره به اینکه در هفته وقف ۱۸ میلیارد ریال به مصرف برنامه‌های دینی و فرهنگی می‌رسد، افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به همایش بزرگ تجلیل از خادمین و واقفین عرصه وقف با حضور ۴۰۰ نفر در اولین روز هفته وقف، برابر با ۱۷ بهمن ماه، در سالن همایش‌های مسجد موسی ابن جعفر (ع) اشاره کرد.

به گزارش ایرنا مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، با اشاره به وجود ۱۰ هزار واقف و ۱۲۰رقبه در استان تهران،‌ اظهار کرد: بسیاری از موقوفات استان طی سال گذشته با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک سنددار شده است و ما قصد داریم تا تمامی موقوفات دارای سند رسمی شوند.

او افزود: با بهره‌گیری از موقوفات در سطح استان بسیاری از مشکلات شهروندان در بخش ایتام، حفظ شعائر دینی، احیاء حوزه‌های دینی، مساجد، بهداشت و درمان مرتفع شده است.

شیرمردی‌ تجلیل از مدیران و هیات امنای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، خادمان، متولیان و مستاجران نمونه، اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان تهران، مشارکت با معاونت فرهنگی سازمان اوقاف در برگزاری اختتامیه کنگره عاشورا پژوهی، درمان رایگان بیماران در ۷۰درمانگاه موقوفه، مراسم غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه در سطح استان، پرده برداری از پنج ضریح مطهر بقاع متبرکه و تهیه بسته‌های فرهنگی مرتبط با وقف بقاع متبرکه و توزیع در بین زائرین را به عنوان برخی برنامه‌های سازمان اوقاف استان تهران در هفته وقف معرفی کرد.

او تاکید کرد: به صدا در آمدن زنگ مدارس و سخنرانی تعدادی از مسئولان ادارات اوقاف در مدارس شاخص سطح استان تهران، برگزاری مراسم دعای کمیل، ندبه، توسل و زیارت حضرت رسول (ص) در اکثر بقاع متبرکه، برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت دهه آخر ماه صفر، افتتاح چند یادمان شهید گمنام در جوار برخی بقاع متبرکه استان، گردهمایی ائمه جمعه استان همراه با سخنرانی در خصوص هفته وقف و افتتاح ساختمان اداره اوقاف جنوب شرق نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای این هفته در نظر گرفته شده است.

شیرمردی برگزاری مراسمی با حضور چهار هزار نفر از دانش‌آموزان در مجتمع شهید چمران توسط اداره اوقاف شمال شرق، جشنواره عکاسی از بقاع متبرکه و مقایسه عکس‌های قدیم و جدید فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه و موقوفات، فراخوان انشا‌نویسی در سطح مدارس استان با موضوع وقف و توزیع نان و سبد کالای صلواتی در برخی ادارات برای کمک به محرومین با مشارکت متولیان و خیرین را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

شیرمردی‌ با تاکید براینکه سازمان اوقاف و امور خیریه به بودجه‌های دولتی وابسته نیست، گفت: تنها در سال گذشته بودجه اندکی از سوی دولت در اختیار این سازمان قرار گرفت اما از آنجا که بقاع متبرکه و امامزاده‌ها پایگاه حضور میلیونی مردم به شمار می‌آیند لازم است دولت و مجلس شورای اسلامی به عمران، ایجاد جایگاه‌های تفریحی، امکانات رفاهی و خدمات این اماکن مذهبی توجه بیشتری داشته باشند.

به اعتقاد او، وقف به معنای تحقق عدالت و جلوگیری از رانت خواری و نظام اشرافی‌گری است و می‌تواند جلوی انباشت ثروت‌های نامشروع را بگیرد.

شیرمردی ادامه داد: در عصر کنونی که وسایل ارتباطی چون اینترنت، سایت‌ها و ماهواره‌ها دین و هویت ملی ما را مورد تهاجم قرار داده‌اند تنها دستگاهی که می‌تواند این هجمه‌ها را خنثی سازد بقاع متبرکه و امامزاده‌ها هستند.

او از رسانه‌ها خواست با استفاده از کارشناسان و متخصصان به مباحث فقهی و حقوقی وقف بیشتر بپردازند تا واقفان و بانیان جدید جذب این سنت حسنه شوند.

شیرمردی همچنین از خبرنگاران، قهرمانان ملی و ورزشی که تمایل دارند خادم افتخاری یکی از امامزاده‌های موجود در سطح استان تهران شوند، خواست تا با ارسال تصویر شناسنامه خود به شماره تلفن ۸۸۴۹۲۰۳۲ افتخار شال خادمی و بازوبندی تایید اهل بیت (ع) را کسب کنند.

هفته وقف امسال از۱۷ بهمن همزمان با ۲۱ صفر آغاز می شود و تا ۲۳ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما