تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۲۱
تولیت مسجد مقدس جمکران:

جمکران باید منشا تحول روحی و کمال نفسانی شود

جمکران باید منشا تحول روحی و کمال نفسانی شود
به گزارش خیمه، تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: با اهتمام و موافقت مقام معظم رهبری، نقشه جامع این مجموعه فرهنگی عبادی آماده شده و عملیاتی خواهد شد.

آیت الله ابوالقاسم وافی اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران نزد علمای بزرگ شیعه و بندگان وارسته پروردگار موقعیت ممتازی داشته و پناه آنان به هنگام احساس نیاز به دستگیری در رسیدن به کمالات و حل مشکلات به شمار رفته است. 

وی تعداد زائران و مسافرانی که در سال گذشته به مسجد مقدس جمکران مشرف شده اند را 16 میلیون نفر ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه اشتیاق و علاقه وافر اقشار مختلف به خصوص جوانان برای تشرف به این مکان شریف، غیر قابل توصیف و بی سابقه است در این راستا 80 درصد این جمعیت را جوانان تشکیل می دهند. 

وی با بیان اینکه معنویت و جذابیت فضای ملکوتی این بنا به اضافه قضاء حوایج و حل مشکلات فراوان مردم از عبادت در آن و توسل به حضرت مهدی (عج) باعث افزایش شکوه آن شده افزود: این موجب شده، سیل مشتاقان از سراسر کشور به سوی آن بشتابند و از منبع خیر و برکت آن بهره گیری کنند. 

وافی در خصوص پشتوانه مالی مسجد جمکران اظهار داشت: در حال حاضر پشتوانه مالی مسجد از طریق نذورات و هدایایی است که از طریق کمک های مردمی اهدا می شود. 

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به ترویج و گسترش فرهنگ وقف یادآور شد: با تعظیم شعائر دینی به معنویت و عبادت، انتظار داریم این مکان شریف جایگاه واقعی خود را پیدا کند و موجبات آگاهی عموم شیعیان با معارف اهل بیت (ع) را فراهم آورد. 

بنابرگزارش ایسکانیوز، وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تمسک به عنایات حضرت امام زمان (ع) افزود: تشرف به مسجد مقدس جمکران باید منشا تحول روحی و کمال نفسانی شود و عشق و علاقه جامع را به مظاهر معنوی و فضایل اخلاقی هر چه بیشتر تقویت کند .
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما