تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۵۸
۰
کد مطلب : ۱۲۱۸۱

چهارمین نشست رسانه برتر برگزار شد

چهارمین نشست رسانه برتر برگزار شد
عضو دبیرخانه مجلس خبرگان در چهارمین همایش بنیاد برتر (بنیاد رشد و توسعه رسانه‌های دینی) با بیان اینکه نمونه موفق رسانه دینی منبر است که باید با شرایط جدید منطبق شود، از امام سجاد(ع) به عنوان اولین منبری یاد کرد که باعث شدند نقشه‌های یزید و ابن زیاد برعکس شود.

حجت الاسلام والمسلمین سيد صمصام الدين قوامي با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) همچنین در ورود به مدینه نیز منبری نصب کردند و گزارش کربلا را توضیح دادند؛ برقابل فهم بودن منبر برای تمام اقشار جامعه تاکید کرد.

مدير بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با تاکید بر اینکه اینکه پیام غدیر چهاررراه اینترنتی بود از غدیر‌پژوهی به عنوان مرکزی برای استخراج قواعد رسانه دینی یاد کرد.

وی با تاکید بر بیان اینکه در گذشته رسانه دینی منحصر در منبر و محراب بود؛ گفت: «منبر و محراب به عنوان یک تریبون جامع بودند که علما و فقها تبلیغ دین می‌کردند و این رسانه های کوچک کارکرد، تاثیر و مخاطب زیادی داشتند.»

عضو دبیرخانه مجلس خبرگان بیان کرد که مقام معظم رهبری درباره منبر تاکید زیادی می‌کردند که با هرچه پیشرفت بیشتر و دیجیتال شدن منبر همچنین نیز جای خودش را دارد.

حجت الاسلام قوامي با اشاره به اینکه رسانه‌ها شنیداری، دیداری و نوشتاری هستتند؛ افزود: «رسانه دینی فوق شرایط زمان حرکت می‌کند و از آخرین روشها و اجزا استفاده می‌کند.»

مدير بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره بر استفاده از مدرن ترین لوازم تبلیغ برای دین و ارسال در سریعترین شرایط و با بهترین قالب تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام والمسلمین فلسفی نمونه بارز موفق در رسانه بود، بیان کرد که زمانی که آقای فلسفی از دنیا رفت پرچم شوروی نیمه افراشته شد، چون ایشان توانست از رسانه به درستی استفاده کند و به اندازه چند شبکه موفقیت داشت.

عضو دبیرخانه مجلس خبرگان از مرحوم حجت الاسلام کافی نیز به عنوان یک رسانه یاد کرد و گفت: «مهدیه تهران به عنوان یک رسانه یادگاری از مرحوم کافی است که با درامد منبر وی ساخته شد.»

حجت الاسلام قوامي روحانیون را نیز یک رسانه عنوان کرد و از جذاب بودن رسانه دینی برای رساندن پیام چند نسل تاکید کرد.

مدير بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به اینکه استفاده ابزاری از خانم‌ها در رسانه باعث می‌شود تاثیر دینی کم شود، بیان کرد که اگر دین ابزار باشد حرام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما