تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۲۳۴۳
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

عاشورا ذخیره‌ای ارزنده برای تحقق آزادی در جهان است

عاشورا ذخیره‌ای ارزنده برای تحقق آزادی در جهان است
حجت الاسلام سید‌رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تاریخ را تجربه‌ای تکرار‌پذیر دانست که رمز موفقیت و یا علت سقوط و نابودی دولت‌ها را ثبت می‌کند و همچنین گنجینه گرانبهایی است که خداوند بخش بسیاری از قرآن را در قالب تاریخ و بیان قصه‌های گذشته بیان می‌کند.

او به حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت‌: عاشورا منبع و سرمایه‌ای است که با آن می‌توان جهان را اداره کرد، تقوا، آزادی، مبارزه با ظلم، عرفان، توحید و خداپرستی از ویژگی‌های عاشورا است.

عضو شورای فرهنگی کشور به سمینار جهانی در سال ۱۳۶۵ از سوی فوکویاما (نظریه پرداز آمریکایی) در دانشگاه اورشلیم که با هدف شناخت و چگونگی مهار شیعه برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: از نظر فوکویاما، شیعه پرنده‌ای تیز پرواز با دو بال سبز و سرخ است و چنان اوج می‌گیرد که تیرهای شما به او نمی‌رسد و نمی‌توان او را به زمین انداخت، فوکویاما بال سبز را انتظار فرج و بال سرخ را شهادت و کربلا توصیف می‌کند و این دو بال را عامل امید شیعه می‌داند.

به گفته تقوی این نظریه پرداز آمریکایی به شعار هیهات منه الذله اشاره می‌کند و معتقد است شیعه می‌تواند با این شعار جهان را بگیرد؛ وی ولایت فقیه را زره فولادی می‌داند و تنها راه مقابله با این زره را ناامید کردن مردم از نظام و ولایت فقیه می‌داند که حوادث فتنه گون پس از انتخابات مصداق بارز این نظریه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما