تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۲۴۵۰
شمقدری:

عاشورا بیانگر فرهنگ اسلامی در دنیاست

عاشورا بیانگر فرهنگ اسلامی در دنیاست
جواد شمقدری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: اگر هنر اسلامی ما بخواهد در دنیا مخاطبان را جذب کند، نخست باید از فرهنگ عاشورایی درک درستی پیدا کرده و تاثیرات عاشورا و نهضت امام حسین(ع) در طول تاریخ را بازشناسی شود تا هنرمندان با تاسی از این فرهنگ بتوانند هنر عاشورایی را محور قرار دهند.

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آنچه که موجب پیدایش و رشد و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی شده، همه متاثر از فرهنگ عاشوراست که همواره در چالش‌های متعدد راهگشای این انقلاب بوده است.

وی با اشاره به برگزاری دومین سوگواره لحظه‌های عاشورایی افزود: برگزاری سوگواره لحظه‌های عاشورایی به نوعی فرهنگ و معارف اهل بیت را دغدغه دست‌اندرکاران هنرمند قرار می‌دهد تا تجربه‌‌های خود را در یک زمان محدود به یکدیگر منتقل کنند.

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آنچه فرهنگ، اندوخته، اهداف و انگیزه‌های مخاطبان امروز را شکل می‌دهد تصویر است زیرا به تعبیر رهبر انقلاب، پویاترین و بلیغ‌ترین زبان امروز، زبان تصویر و سینماست.

وی با بیان اینکه تجربه تاریخ سینما در بخش تولیدات عاشورایی به صورتی چشمگیر نبوده است، افزود: این تجربه‌ها اغلب منقطع و اندک بوده، لذا یکی از رسالت‌های سوگواره لحظه‌های عاشورایی، گردآوری این تجارب و تبیین راهکارهای کسانی است که می‌خواهند در حوزه عاشورا فیلم یا عکس داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما