تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۱
۰
کد مطلب : ۱۲۵۱۱

«یک کاروان دل» در راه نمایشگاه کتاب

«یک کاروان دل» در راه نمایشگاه کتاب
«سیدحمیدرضا برقعی»، برگزیده سومین دوره جایزه گام اول از تدوین مجموعه اشعار «یک کاروان دل» خبر داد و گفت: این مجموعه در مدح و منقبت اصحاب امام حسین(ع) سروده شده است.

وی با بیان این مطلب افزود: اشعار این مجموعه به کوشش شاعران انجمن ادبی استان قم سروده شده که در کنگره استانی قم نیز شرکت داده شده‌اند.

برقعی اظهار کرد: پس از برگزاری جلساتی درباره تدوین آثار رسیده به کنگره در قالب یک مجموعه، مراحل روخوانی و نقد اشعار ارسال شده به کنگره در نظر گرفته شد و حاصل آن تدوین این مجموعه با مقدمه «علی مجاهدی» است.

خالق «طوفان واژه‌ها» با بیان این مطلب افزود: فقط از سروده‌های شاعران استان قم در این مجموعه استفاده شده است که به مدح و سوگ سروده‌هایی درباره اصحاب امام حسین(ع) می‌پردازند.

وی، مدت زمان گردآوری، بازنگری و برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار رسیده به کنگره را در حدود چهارماه عنوان کرد.

برقعی یادآوری کرد: کنگره شعر استان قم، هم‌زمان با جشنواره شعر فجر، مصادف با اسفندماه سال گذشته، در قم برگزار شد.

وی با اشاره به این که از اشعار ۴۰ شاعر در این مجموعه استفاده شده است، تأکید کرد: این کتاب مشتمل بر ۹۰ صفحه است و در قطع رقعی ارائه خواهد شد.

به گفته برقعی، «یک کاروان دل» هم‌اکنون مراحل چاپ را در انتشارات شانی و ابتکار دانش سپری می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که در بیست و سومین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شود.

این شاعر افزود: انتشارات ابتکار دانش پیشنهاد چاپ این کتاب را ارائه کرد و بر این اساس این مجموعه برای چاپ به این انتشارات واگذار شد.

وی گفت: از سویی انتشارات شانی نیز که با ابتکار دانش همکاری می‌کند و از ناشران تخصصی در حوزه شعر به شمار می‌رود، با موافقت برگزارکنندگان کنگره استانی قم، اقدام به چاپ این مجموعه به صورت جداگانه کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما