تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۵
۰
کد مطلب : ۱۲۵۴۹

رایزنی با سفارت عراق برای صادر نکردن ویزای انفرادی زایران ایرانی

رایزنی با سفارت عراق برای صادر نکردن ویزای انفرادی زایران ایرانی
جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه این سازمان هیچ مجوزی برای اعزام انفردای زایران صادر نمی‌کند، گفت: ویزای انفرادی از سوی سفارت عراق صادر می شود که بارها در این مورد با آنها صحبت کرده‌ایم و هم اکنون نیز در حال رایزنی با این سفارت هستیم.

علی لیالی افزود: اعزام انفرادی زایران به عتبات عالیات تخلف محسوب می‌شود و مردم خودشان نباید از طریق دفاتر غیر مجاز اقدام به این کار کنند.

این مقام ارشد در سازمان حج و زیارت در مورد صدور ویزا برای زایران انفرادی تاکید کرد: ویزای انفرادی از سوی سفارت عراق صادر می‌شود و ما نیز مکررا با مقامات عراق در مورد اینکه ویزا برای آنان صادر نشود صحبت کرده‌ایم.

به گفته وی، چنانچه ویزا برای زایران صادر نشود در این صورت کل مشکل زایران انفرادی برطرف می‌شود و دیگر هیچ فردی نمی‌تواند غیر مجاز به عراق سفر کند.

سال گذشته در پی چندین بمب‌گذاری در عراق بیش از ۱۰۰ زایر ایرانی مجروح و تعدادی نیز به شهادت رسیدند که براساس اعلام سازمان حج اکثر این زایران به صورت انفرادی به عراق سفر کرده بودند.

لیالی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی برای زایران انفرادی بوجود می‌آید، گفت: زایران اگر خواهان تامین امنیت، بهداشت و اقامت در هتل‌های مناسب و همچنین حفظ شأن خود هستند نباید به صورت انفرادی به عتبات عالیات عراق سفر کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت در مورد اینکه آیا انحصار اعزام زایران تنها در اختیار شرکت شمسا است اظهار داشت: در حال حاضر یکهزار و ۴۰۰ دفتر خدمات زیارتی نسبت به امر اعزام زایر اقدام می‌کنند که شرکت شمسا نماینده این دفاتر است و اینگونه نیست که فقط این شرکت بخواهد زایر به عتبات اعزام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما