تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۹
۰
کد مطلب : ۱۲۶۲۹
دبیر هیئات مذهبی کشور:

خراسان شمالی در حذف خرافات مذهبی پیشگام است

خراسان شمالی در حذف خرافات مذهبی پیشگام است
«سیدعلی جوادی» دبیر شورای هیئات مذهبی کشور، روز سه‌شنبه در نشست استانی شورای هیئات مذهبی در فاروج، افزود: شورای هیات مذهبی خراسان شمالی با شکل‌گیری استان در ابتدای کار اقدام به شناسایی هیئت‌های مذهبی کرد و با وجود نوبنیاد بودن استان، با توجه به قابلیت‌های موجود فعالیت خوبی در این بخش صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه شوراها به لحاظ محتوایی نیازمند افزایش معرفت هستند، گفت: در این زمینه تاکنون همایش‌ها و سمینارهای مختلف در سطح استان و همایشی هم به صورت کشوری در استان برگزار شده است.

وی که ریاست هیئات مذهبی خراسان شمالی را نیز بر عهده دارد، به تخصیص ۴۰۰ میلیون ریال از سوی استانداری خراسان شمالی برای تامین کتیبه برای هیئت‌های مذهبی استان اشاره کرد و افزود: با تامین کتیبه و ارایه آن، هیئت‌های مذهبی استان منسجم و یک دست خواهند شد.

جوادی از برگزاری برنامه‌های آموزشی برای ساماندهی هیئت‌ها و تشکیل کمیته و کانون مداحان در استان خبر داد و گفت: هر شهر یک کمیته مداحان دارد و امسال هم کانون مداحان در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

وی درصد روحانی محوری هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی را بالاتر از کشور دانست و گفت: شوراهای هیئت‌های مذهبی باید ضمن بازتعریف خود، نقش محوری خود را پیدا کنند.

رییس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی افزود: ماموریت ساماندهی هیئات مذهبی برعهده شورای هیئات مذهبی تحت نظارت ادارات تبلیغات اسلامی است و مسوولان هر شهرستان نیز با تامین مایحتاج هیئت‌های مذهبی می‌توانند در احیای جایگاه این شوراها و هیئت‌ها کمک مطلوبی بکنند.

امام جمعه فاروج نیز در این نشست گفت: تاریخچه هیئت‌های مذهبی به قیام تاریخی حضرت امام حسین‌(ع) برمی‌گردد و مردم به این مبدا بسیار عشق می‌ورزند.

حجت الاسلام «محمدجواد شریعتی‌نژاد» پیام امام حسین‌(ع) را عزت، دینداری و اقامه نماز دانست و افزود: باید تلاش کنیم هیئت‌های مذهبی را در این مسیر هدایت کرده و جوان‌ها را با حقایق دین آشنا کنیم و نگذاریم که این دستگاه به خرافات آلوده شود.

وی تصریح کرد: باید با استفاده از وعاظ باسواد و فاضل زمینه بهره‌گیری جوانان از سرچشمه زلال معارف دین را فراهم سازیم زیرا توجه به احکام، معارف دینی و اعتقادات و عبادات انسان را به سعادت می‌رساند.

مسوول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز گفت: با سامان دادن هیئت‌های مذهبی و جمع‌آوری اطلاعات هیئات، بانک اطلاعاتی تشکیل شده که در این بانک یک هزار و ۱۵۰ هیئت به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام «ناصر هدایتی» افزود: دغدغه دلسوزان و دوستان وجود پیرایه‌ها و بدعت‌ها در برخی هیئت‌ها است که از نقشه‌های شوم دشمنان نیز ترویج این بدعت‌ها است.

معاون فرماندار فاروج نیز گفت: مسجد نخستین پایگاه رسمی دین اسلام است و نشر دین از این جایگاه آغاز شد و در جریان انقلاب هم نخستین حرکت از منبر مسجد شروع شد.

«غلامحسین برات‌زاده» سه عنصر پیروزی انقلاب را رهبری، اسلام و مردم ذکر کرد و افزود: در حلقه اتصال این سه عنصر و پیروزی انقلاب، مسجد نقش موثری داشت و امروز هم باید در پی احیای این جایگاه در جامعه باشیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فاروج نیز گفت: شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان از پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل تشکیل می‌شود و شورا و هیئات مذهبی طی سال در مناسبت‌های مختلف در سطح شهرستان فعالیت‌های گسترده‌ای دارند.

حجت الاسلام «محمود عزیزی» برگزاری مراسم عزاداری در محرم و صفر، ایام شهادت ائمه، ارتحال حضرت امام‌(ره) و جشن اعیاد دینی را از اهم فعالیت‌های دینی این هیئت‌های مذهبی عنوان کرد.

یادآور می‌شویم شهرستان ۵۰ هزار نفری فاروج دارای ۱۱۵ هیئت مذهبی ثبت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما