تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۲
۰
کد مطلب : ۱۲۶۶۵
رییس هیئت‌های مذهبی کشور:

هیئت‌های مذهبی برنامه‌مدار باشند

هیئت‌های مذهبی برنامه‌مدار باشند
رییس شورای هیئات مذهبی کشور در گردهمایی شورای هیئت‌های مذهبی گفت: هیئت‌های مذهبی باید برنامه‌مدار بوده و با ایجاد فضایی سالم در هیئت‌ها بتوانند مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را جذب کنند.

حجت الاسلام روح الدین دریگوند بر حفظ شور و شعور در برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم از ورود خرافات به این مراسم جلوگیری شود و با آگاهی و بصیرت در برابر نقشه‌های شوم دشمنان بایستیم.

وی افزود: دشمنان امروز با ایجاد بدعت‌ها و تحریفات درصدد ضربه‌زدن به عزاداری‌ها هستند که لازمه مقابله با آنها داشتن بصیرت و تقویت این مهم است.

حجت الاسلام دریگوند با اشاره به اینکه ایران در برابر تهاجم فرهنگی و ابزار جدید تبلیغی دشمن قراردارد ایجاد شناخت و آگاهی را برای بهبود و اثر بخشی عملکرد هیئت‌ها ضروری دانست.

درگوند تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی پرچمداران و سرمایه‌های ملی کشور هستند و باید برای توسعه همه جانبه آن تلاش کرد.

رییس هیئت‌های مذهبی کشور داشتن اخلاص را از مهمترین شاخصه‌های هیئت های مذهبی برشمرد و یادآور شد: هیئتی موفق است که با قرآن آغاز، با معارف ادامه و با روضه اباعبدالله پایان یابد.

وی که در گردهمایی شورای هیئت‌های مذهبی استان همدان سخن می‌گفت با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از برنامه هیئت‌های مذهبی گفت: امسال مراسم دیدار اعضای هیئت‌های مذهبی سراسر کشور با مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام دریگوند در پایان از برگزاری همایش اعضای شورای هیئت‌های مذهبی کشور در مشهد مقدس و همچنین اعزام اعضای این شورا به کربلای معلی خبر داد.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی همدان نیز در این گردهمایی با اشاره به عملکرد اعضای شورای هیئت‌ها‌ی مذهبی گفت: شورای هیئات مذهبی در حقیقت مرکز سیاست‌گذاری‌ها و تدوین راهکار برای هیئت‌ها و نظارت بر مشکلات آنان است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به تشکیل ستاد آسیب‌زدایی هیئت‌های مذهبی در استان بر فعال شدن کمیته، مقابله نرم و مبارزه با خرافات در شورای هیئت‌های مذهبی تاکید کرد.

وی در خصوص عملکرد هیئت‌های مذهبی استان اظهار داشت: در استان همدان یک هزار و ۵۶۰ هیئت مذهبی وجود دارد و از این تعداد ۶۰۰ هیئت ویژه جوانان و ۴۷۰ هیئت مختص بانوان است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در دور سوم سفرهای استانی رییس جمهور، توجه به فرهنگ فرهنگ دینی مورد تاکید است و بودجه مناسبی در این زمینه اختصاص داده شده است.

محمد مهدی مفتح افزود: در بودجه سال جاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی استان‌ها اختصاص یافته که ۲۰ درصد این هزینه باید برای عمران حوزه‌های علمیه استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما