تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۲
۰
کد مطلب : ۱۲۷۴۰

تشکیل کمیته بررسی وضعیت نامطلوب رفاهی زائران ایرانی

تشکیل کمیته بررسی وضعیت نامطلوب رفاهی زائران ایرانی
جامعه - کوهستانی: کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در روزهای گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر راه و ترابری، رئیس سازمان حج و زیارت، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاونین کنسولی و عربی وزارت امور خارجه و جمعی دیگر از مسئولان برگزار کرد.

در این جلسه موضوع حقوق شهروندی و مشکلات زایران، در سفرهای زیارتی اعم از سوریه، عربستان سعودی و عراق بحث و بررسی شد.

در این جلسه مقرر شد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیته‌ای با مسئولیت فلاحت پیشه تشکیل دهدو به مشکلات زایران رسیدگی کند.

این کمسیون  تعامل با مسئولان اجرایی سفر‌های زیارتی را، تا حصول به نتیجه مطلوب در دستور کار خود قرار داد.

جلالی سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در این جلسه انتقادهای جدی نسبت به وضعیت زائرین خصوصاً در کشور سوریه مطرح شد.

او به وضعیت نابسامان فرودگاه دمشق و به خصوص مبادی ورودی و خروجی این فرودگاه برای زایران ایرانی اشاره کرد و شرایط این فرودگاه را به دور از شان و کرامت انسانی زایران دانست.

جلالی همچنان به تخلفات شرکت‌های خدمات زیارتی و مسافرتی سوریه که در این جلسه مطرح شده بود؛ اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها به تهداتی که به زایران می دهند عمل نمی‌کنند و به عنوان مثال به زایران می‌گویند هتل ۴ ستاره می‌گیرند اما آنها را در محل‌های نا مناسب اسکان می‌دهند.

کمسیون امنیت ملی به این نتیجه رسیده است که در این زمینه باید آژانس‌های متخلف لغو پروانه شوند.

جلالی افزود: بزرگترین مشکل در مسیرهای زیارتی، عدم وجود یک نهاد هماهنگ کننده در کشور است.

این عضو مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: کمیته‌ای که در کمیسیون جهت نظارت و پیگیری تشکیل شده در راستای وظیفه نظارتی نمایندگان مجلس و کمیسیون است و تا حصول نتیجه به کار خود ادامه و به گزارش کار خود را به کمیسیون ارائه خواهد کرد.

کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در حالی بررسی وضعیت زایران را در دستور کار خود قرار داده است که از سه ماه پیش بررسی مشکلات زایران عتبات عالیات در دستور کار کمسیون فرهنگی قرار گرفته و قرار بود این کمسیون هیئتی را برای بررسی میدانی این مشکلات به عتبات عالیات اعزام کند که تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

معطلی در مرز و حرکت اتوبوس‌ها،‌ انگشت نگاری گاه به گاه از برخی زایران، کمبود امکانات بهداشتی بین راهی،‌ امکانات رفاهی محدود هتل‌ها،‌ کمبود محتواهای فرهنگی و زیارتی،‌ برخی بی برنامه‌گی‌ها در طول سفر و مشکلات امنیتی از جمله حملات انتحاری و... از جمله مشکلات زایران عتبات عالیات و بعضا سوریه است که علی‌رغم وعده‌های پی‌در‌پی نهادهای اجرایی و نظارتی ذی‌ربط برای بررسی و حل مشکلات، هم چنان به قوت خود باقیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما