تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۹
۰
کد مطلب : ۱۴۴۲۲

افزايش اعزام‌ زایر به عراق منوط به بهبود زيرساخت‌های رفاهی اين كشور است

افزايش اعزام‌ زایر به عراق منوط به بهبود زيرساخت‌های رفاهی اين كشور است
جامعه: مديركل امور بين‌الملل و راهبری امور زيارتی سازمان حج و زيارت با اعلام اعزام روزانه ۴ هزار نفر به عتبات عاليات، افزايش ميزان اعزام‌ها به كشور عراق را منوط به افزايش زيرساخت‌ها و امكانات رفاهی اين كشور دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی شهسواری، مديركل امور بين‌الملل و راهبری امور زيارتی سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه در حال حاضر سازمان حج و زيارت در حال ثبت‌نام دور جديد اعزام زایران به عتبات عاليات است، گفت: سازمان حج و زيارت در حال تلاش برای افزايش تعداد افراد اعزامی به عتبات عاليات است اما اين مسئله منوط به بهبود شرايط و زيرساخت‌های رفاهی، بهداشتی و ... در اين كشور است.

وی تأكيد كرد كه در دوره جديد ثبت‌نام و اعزام به عتبات عاليات روزانه همان چهار هزار نفر در روز، به كشور عراق اعزام می‌شوند و افزايش تعداد نفرات وجود نخواهد داشت.

وی در مورد تأمين مسئله امنيت در كشور عراق گفت: اين مسئله مربوط به كشور عراق است و ما متأسفانه نمی‌توانيم در اين زمينه اقدامی انجام دهيم اما در حال مكاتبه و رايزنی برای وارد كردن اتوبوس‌های ايرانی به كشور عراق هستيم اما تاكنون موفق به اين كار نشده‌ايم.

شهسواری اعلام كرد كه در حال حاضر مشغول شناسايی امكانات عراق و به كارگيری اين امكانات هستيم و هر گونه امكالاتی كه در كشور عراق وجود داشته باشد كه بتوان از آن برای افزايش كيفيت رفاه زایران استفاده كرد، مورد بهره‌برداری قرار می‌گيرد.

يادآوری می‌شود، دور جديد پيش ثبت‌نام اعزام به عتبات عاليات از شنبه، ۱۷ مهر ماه، آغاز شده است و علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند به سايت سازمان مراجعه و ثبت‌نام كنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما