تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۵
۰
کد مطلب : ۱۲۸۹۱

شورای مجريان مراسم مذهبی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

شورای مجريان مراسم مذهبی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود
جامعه: آيت الله «يوسف طباطبايی‌نژاد» نماينده ولی‌فقيه در استان و امام جمعه اصفهان در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان اصفهان بر راه‌اندازی اتاق فكر ويژه مداحان تأكيد كرد.

وی گفت: همه مداحان افرادی متدين و مذهبی هستند اما به دليل ناآگاهی، از مطالب، اشعار و سبک‌هايی استفاده می‌كنند كه در شأن مراسم مذهبی نيست و باعث ايجاد بدعت در آيين مذهبی می‌شود.

آيت الله طباطبايی تصريح كرد: تشكيل يك اتاق فكر قوی از مداحان و انتخاب اشعار و روضه‌های مناسب، پرمحتوا و زيبا با سليقه‌های متفاوت، می‌تواند راه درست را مقابل كليه مداحان و علاقه‌مندان به اهل بيت(ع) بگشايد.

وی در ادامه افزود: تاكنون جلسات متعددی برگزار شده و در هر جلسه موضوعاتی مطرح شده است اما بايد موضوعات قابل مطرح در جلسات توسط يك كميته برنامه‌ريزی شود و كليه مسائلی كه در جلسه به بحث گذاشته می‌شود به صورت بايدها و نبايدهايی به عنوان مصوبه و با رای گيری از اعضا مشخص شوند و كليه مصوبات به ستاد مركزی تهران نيز ارسال شود.

وی بر كوتاه بودن زمان روضه‌خوانی در مراسم‌ها تأكيد كرد و گفت: طولانی شدن زمان روضه‌خوانی‌ها اسباب دلزدگی مردم را از اين مراسم‌ها فراهم كرده و مايه آزار و اذيت همسايگان مساجد و حسينيه‌ها می‌شود.

در ادامه اين جلسه حجت الاسلام «بهشتی‌نژاد» مدير كل سازمان تبليغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری آموزش‌های عمومی و تخصصی ويژه هيئات و مداحان خبر داد و گفت: شورای مجريان مراسم مذهبی برای اولين بار در اصفهان با وجود حدود ۲۰۰۰ مداح راه اندازی خواهد شد.

شايان ذكر است ۲۰ ارديبهشت‌ماه نشستی با حضور ۲۰۰۰ مداح استان برگزار می‌شود و سياست‌ها و برنامه‌های ويژه دهه دوم فاطميه به كليه آن‌ها ابلاغ و بسته‌های فرهنگی در اختيار آن‌ها قرار می‌گيرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما