تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۰
۰
کد مطلب : ۱۴۳۳۹

اعتبارات هيئات مذهبی افزايش يافت

اعتبارات هيئات مذهبی افزايش يافت
جامعه: مدیرکل تشکلهای دینی کشور از افزایش اعتبارات شوراهای هیئات مذهبی در کشور خبر داد.

حجت الاسلام یعقوب دیلمقانی ظهر شنبه در حاشیه سفر به علی آباد کتول، بودجه هیئات مذهبی را در ردیف استانی بر شمرد و افزود: حداقل بودجه در مرکز معین می‌شود و استان‌ها با توجه به نیاز و محدودیت و منابع مالی بیشتر از حد‌اقل‌ها پیش‌بینی می‌نماید.

حجت الاسلام دیلمقانی افزود: جهت فعالیت بیشتر باید در قالب طرح ارایه شود تا تامین اعتبار شود و یا از بودجه‌های فرهنگی استانی و شهرستانی هزینه شود.

وی گفت: مراکز آموزشی توسط تشکل‌های دینی،کانون‌ها و هیئات مذهبی و مداحان تاسیس شده است و این مراکز برنامه‌های آموزشی را به اجرا در می‌آورند و تشویق در قالب حمایت از تشکل‌های محوری و ایجاد تعامل بین این مراکز آمورشی و سایر دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش هیئات مذهبی گفت: با توجه به اهمیت و نقش هیئات مذهبی در بهسازی و توسعه فضای فرهنگی دینی و به منظور ایجاد محیطی رشددهنده و پویا و زمینه‌ساز در جهت پرورش استعدادهای بالقوه هیئات شورای هیئات مذهبی فعالیت‌های مختلفی را ارایه می‌نماید.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات شوراهای هیئات مذهبی گفت: شاخص حمایت از تشکل‌های میانی تخصصی است که به پیشنهاد استان تصویب می‌شود.

مدیرکل تشکل‌های دینی به تولید دو نشریه ویژه مداحان و انجمن‌های اسلامی اشاره کرد و افزود: تغذیه فکری هیئات مذهبی در قالب تولید ماهنامه خیمه با محتوای خوب صورت می‌گیرد و هیئت تحریریه در تلاش است متناسب با نیاز هیئات مذهبی ارایه مطالب نماید و از نقد و نظر مخاطبین خود نیز بهره می‌گیرد.

این مقام کشوری از راه‌اندازی سایت تشکل‌های دینی خبر داد و افزود: سایت تشکل‌های دینی کشور با هدف تسهیل در ارتباط متقابل استان‌ها و مرکز،پاسخگویی به موقع،تخصصی کردن اخبار مربوط به تشکل های دینی و نظارت بر کارکرد‌ها از طریق مجاری ایجاد شده است.

مدیرکل تشکل‌های دینی کشور گفت: بررسی جایگاه و نقش تشکل‌های دینی در تاریخ شیعه بیان کننده وسعت تلاش و فعالیت فرزندان معنوی قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در حفظ شعائر اسلامی است.

وی افزود: این پایگاه‌ها مهم‌ترین عامل مقابله با تهاجمات بیگانگان در ابعاد مختلف بوده‌اند و نقش بسزایی در روشنگری و ساماندهی نیروهای مردمی و جذب نیرو در مقابله با ظلم و ستم بیگانگان داشته‌اند.

دیلمقانی گفت: بحث آموزش هیئات مذهبی و مداحان از ضروریاتی است که این مسئله مهم به تشکل‌های دینی که از ظرفیت لازم برای این کار برخوردار هستند، واگذار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما