تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۴۹
۰
کد مطلب : ۱۲۹۴۴
امام جمعه قم:

بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تبدیل شود

بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تبدیل شود
جامعه :‌ امام جمعه قم بر ضرورت مبارزه با خرافات و انحرافات در مسائل دینی و مذهبی تاکید کرد و گفت: به محض مشاهده اولین آثار خرافه و انحراف در مسائل دینی، باید به فکر علاج آن بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در دیدار اعضای ستاد ساماندهی شئون دینی و مذهبی استان قم در سخنانی با اشاره به اهمیت مسائل دینی تاکید کرد: به مسائل دینی باید با نگاهی دینی و ملی و متعارف نگریسته شود.

وی با تاکید بر ضرورت مبارزه جدی با خرافات در دین گفت: ورود خرافات به مسائل دینی و مذهبی گرچه از جهاتی مثل ورود میکروب در بدن است اما باید قبل از رسوخ به فکر علاج بود زیرا در صورت بی توجهی می‌تواند آثار بسیار بدی را به دنبال داشته باشد و اینجا جای مسامحه نیست.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در صورت مشاهده اولین آثار بروز خرافات و انحرافات در مسائل مذهبی و دینی باید به فکر علاج آن باشیم گفت: این موضوع البته تفاوت دارد گاهی مهاجمین فرهنگی این کار را می‌کنند که باید ما مراقب باشیم و گاهی نیز این موضوع در بین عامه مردم وجود دارد که اگر با سرعت با اینگونه خرافات مبارزه و مقابله نشود مردم با این عادات غلط خو خواهند گرفت و در این صورت درمان آن مشکل خواهد بود.

وی تاکید کرد: از جمله مسائل خرافی تصاویر منتسب به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هست که خوشبختانه به برکت انقلاب و همراهی مردم امروز این وضعیت بهتر شده است.

امام جمعه قم خواستار برگزاری مراسم مذهبی در امامزادگان و بقاع متبرکه به جای برگزاری این گونه برنامه ها در خیابان شد و گفت: امامزادگان متعددی در قم مدفون هستند که بقاع متبرکه آنها استعداد و ظرفیت برگزاری مراسم‌های مختلف را دارد اما متاسفانه این گونه مکان‌های مقدس در مناسبت های مختلف خالی است و در عوض مشاهده می‌شود در چند قدمی بقاع متبرکه مردم در وسط خیابان خیمه زده و مشغول عزاداری هستند که این موضوع باعث ایجاد دردسر برای شهروندان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب‌های فرهنگی در جامعه شوند ابراز داشت: ما باید این بقاع را فعال کرده و با همکاری اداره اوقاف و انجام کار فرهنگی لازم مراسمات مذهبی را به جای برگزاری آن در خیابان در این گونه مکان‌ها برگزار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما