تاریخ انتشار
شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۱۹
۰
کد مطلب : ۱۳۰۷۳

همایش بین‌المللی «کربلا» در ترکیه

همایش بین‌المللی «کربلا» در ترکیه
جهان: همایش بین‌المللی «کربلا»، از ۳۱ اردیبهشت تا ۲ خرداد در شهر «سیواس(SİVAS)» ترکیه برگزار می‌شود.

به گزارش kerbela.cumhuriyet.edu.tr، در این همایش که به همت دانشکده الهیات دانشگاه «جمهوریت» ترکیه در حال برگزاری است، نمایندگانی از ایران، ترکیه، مصر، عربستان، آذربایجان، عراق، لبنان و بسیاری از کشورهای اسلامی و غیراسلامی حضور دارند.

حاضران در این همایش در رابطه با ابعاد فرهنگی و دینی واقعه کربلا و علل رویداد این حادثه گفت‌وگو می‌کنند، ضمن آنکه ارائه مقالات منتخب نیز بخش دیگری از این همایش را تشکیل می‌دهد.

«فاتح ارگوچ‌اوغلو(Fatih ERKOÇOĞLU)»، «یؤکسل گئوزتپه(Yüksel GÖZTEPE)» و «احمد گؤگن(Ahmet GÖGEN)» از اساتید الهیات دانشگاه‌های ترکیه، دبیران همایش بین‌المللی کربلا هستند.

«فاروق چليك» وزير مشاور دولت تركيه در مراسم افتتاحيه اين همايش طی سخنانی گفت: آنچه امروز در عراق مشاهده می‌كنيم نمونه‌ ديگری از حادثه كربلا است، قتل عام مردم بی‌گناه اين كشور توسط نيروهای اشغالگر يادآور كربلاهايی است كه هميشه توسط ستمگران در جهان به وجود آمده است.

وی در بخش ديگری از سخنانش افزود: آيا يادآوری كربلا فقط اين است كه به ياد امام حسين(ع) و ياران باوفايش بگرييم و عزاداری كنيم؟ نه، كربلای امروز نمونه‌ای از كربلای هزار و سيصد سال پيش است، امروز مردم عراق اختلافی با همديگر ندارند اما در اين منطقه ظلمی روی داده است، بنابراين ظالم و مظلومی هم وجود دارد، مردم عراق مظلومان اين حادثه هستند و وظيفه همه مسلمانان است كه با اتحاد و انسجام كربلا را از دست ظالمان نجات دهند.

وی تصريح كرد: امروز بيش از اينكه به ياد كربلا باشيم بايد به درك كربلا همت بگماريم و دليل قيام امام حسين(ع) را برای همگان مشخص كنيم.

در این همایش که هم‌اکنون در حال برگزاری است، شركت‌كنندگان به ارائه مقالاتی با موضوع بررسی علل قيام شهدای كربلا و نتايج اين قيام در تبليغ مؤثر اسلام در سرزمين‌های عربی و اسلامی می‌پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما