تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۵:۵۲
۰
کد مطلب : ۱۳۰۹

کتاب چهارمين همايش سراسري آيين‌هاي عاشورايي منتشر شد

به گزارش خیمه، اين كتاب در 120 صفحه و به دو زبان فارسي و انگليسي به معرفي بخش‌هاي مختلف همايش، آثار راه يافته، دست‌اندركاران و داوران همايش آيين‌هاي عاشورايي پرداخته‌است.

ديباچه اين كتاب با جملاتي از امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري و رياست جمهوري اسلامي آغاز شده و در صفحات بعد به ترتيب پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون هنري وزير، دبير همايش، مدير كل ارشاد استان آذربايجان شرقي درج شده‌است.

معرفي هيأت بازخواني متون، هيأت انتخاب آثار و هيأت داوران با ذكر بيوگرافي كوتاهي از هريك، صفحاتي را به خود اختصاص داده‌است.

يكي از بخش‌هاي اين كتاب كه مي‌توان آن را اقدامي تازه در چاپ كتاب‌هاي جشنواره‌ها و ويژه برنامه‌ها محسوب كرد، بخش گفت‌وگو است كه در آن 4 گفت‌وگو كه با سه داور جشنواره و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي گرفته شده، آمده‌است.

گزارش كوتاهي از سه دوره برگزاري همايش سراسري آيين‌هاي عاشورايي و برگزيدگان دوره‌هاي قبل اين همايش نيز پيش از معرفي دست‌اندركاران همايش و بخش انگليسي چاپ شده كه مرجع مناسبي براي مقايسه همايش‌هاي گذشته محسوب مي‌شود.

در بخشي از اين كتاب هم به معرفي آيين‌هاي مقتل‌خواني، مناقب‌خواني، مناجات‌خواني، علم‌گرداني، پرده‌خواني، چاووش‌خواني، هفت منبر نخل‌گرداني، آيين چكو و كرنا‌نوازي پرداخته شده‌است.

از ديگر بخش‌هاي اين كتاب، بخش مقالات است. و به بررسي مقالاتي چون؛ «شبيه‌خواني، نمايش مقدس» نوشته محمدحسين ناصربخت، «در آمدي بر هنر ديني و اسلامي» نوشته سيدحسين فدايي حسين و «هنر ديني و تئاتر ديني» نوشته منوچهر اكبرلو اختصاص پيدا كرده‌است.

بنا بر گزارش ایبنا، كتاب چهارمين همايش سراسري آيين‌هاي عاشورايي توسط مركز هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتشر شده‌است. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما