تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۳۲۸

چاپ مجدد کتاب «زندگاني قمر بني‌هاشم، حضرت علي‌اكبر و حضرت علي‌اصغر (ع)»

به گزارش خیمه،  كتاب «زندگاني قمر بني‌هاشم(ع)» به بيان مكارم اخلاقي و شخصيت اجتماعي حضرت اباالفضل عباس(ع)، نقش ايشان در دوران امامت امام حسين(ع) و شهادت وی در روز عاشورا پرداخته‌است.

اين كتاب در حين پرداختن به زندگاني قمر بني‌هاشم(ع)، تنها به ذكر وقايع و حوادث تاريخي آن زمان اشاره نكرده بلكه بحث‌ها و كاوش‌هايي پيرامون اسرار، فلسفه وقايع و جانبازي‌ها داشته و به فضائل و كمالات جهاد با نفس و دشمنان بيروني حق و حقيقت توجه كرده‌است.

از موضوعات اين اثر مي‌توان اولاد حضرت‌علي(ع)، سيرت و جلال عباس(ع)، صفات و فضائل حضرت‌عباس(ع)، جهاد در اسلام، علت پيشرفت اسلام، جهاد با نفس، شهادت حضرت اباالفضل(ع)، قبل از ظهر عاشورا، علي‌اكبر و شجاعت، فضيلت علمي و اخلاقي، قمر بني‌هاشم باب‌الحوائج و نماز زيارت حضرت علي‌اكبر(ع) را نام ‌برد.

كتب تاريخ طبري و كشف‌الغمه، تمدن‌ اسلام، تهذيب شيخ طوسي، مناقب ابن شهرآشوب و مقاتل‌الطالبين از منابع مورد استناد مؤلف در تدوين اين اثر هستند.

از ديگر آثار «حسيني اصفهاني» مي‌توان به زندگاني پيشواي اسلام، عاشورا چه روزي است؟، رساله در بداء، جهان اسلام و اسلام در جهان، تاريخ جغرافياي كربلاي معلي، ترجمه و شرح صحيفه‌سجاديه(ع) اشاره‌كرد.

بنا بر گزارش ایبنا، اين كتاب را انتشارات كتابچي در 511 صفحه، شمارگان 2000 نسخه و بهاي سي و پنج هزار ريال روانه بازار كتاب كرده‌است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما