تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۳۳۹۰

فراخوان مسابقات مديحه، ابتهال و اذان در استان زنجان اعلام شد

فراخوان مسابقات مديحه، ابتهال و اذان در استان زنجان اعلام شد
ایران‌زمین: فراخوان مرحله استانی پانزدهمين دوره مسابقات همخوانی قرآن كريم و مديحه‌سرايی، دومين دوره مسابقات ابتهال و سومين دوره مسابقات اذان از سوی اداره كل اوقاف و امور خيريه استان زنجان در اين استان اعلام شد.

حجت‌الاسلام «فخرالدين خدابنده‌لو»، مسئول فرهنگی و روابط عمومی اداره كل اوقاف و امور خيريه استان زنجان با بيان اين مطلب گفت: اين دوره از مسابقات جهت ايجاد انس با قرآن كريم، آشنايی با فضائل اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، توجه دادن افراد جامعه به معارف قرآن و اهل بيت(ع) و ايجاد فضای رقابت سالم در راستای اجرای نيات واقفان خير‌انديش برگزار می‌شود.

وی با بيان اينكه اطلاع‌رسانی و فراخوان ثبت‌نام و تبليغات در سطح شهرستان‌ها در سطح استان از ۲۲ خرداد تا ۲۲ تيرماه سال جاری ادامه دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به ادارات اوقاف و امور خيريه سطح استان مراجعه كنند.

خدابنده‌لو اظهار كرد: مسابقات مديحه‌سرايی و ابتهال بدون محدوديت سنی برای آقايان و بانوان و مسابقات اذان ويژه آقايان در دو مقطع سنی زير ۱۶ ساله و بالای ۱۶ ساله است.

مسئول فرهنگی و روابط عمومی اداره كل اوقاف و امور خيريه استان زنجان گفت: سهميه هر استان برای شركت در مسابقات سراسری يك گروه و يك مبتهل و در بخش آقايان نيز دو مؤذن در مقطع شكوفه‌ها و بزرگسالان خواهد بود.

حجت‌الاسلام خدابنده لو با اشاره به موضوعات مسابقه تصریح کرد: موضوعات مسابقه در رشته‌های مديحه‌سرايی و همخوانی قرآن كريم و ابتهال از منابع قرآنی و ادعيه و مناجات‌های ماثوره با موضوعات مختلف است و گروه‌های تواشيح و مديحه‌سرايی بايد الزاماً هر دو برنامه را با موضوعات وقف و نيكوكاری، وصف خداوند، انس با قرآن و آيات مرتبط با همت، كار و تلاش را با هم اجرا كنند.

وی همچنین در پايان افزود: گروه‌ها و نفرات اول مرحله كشوری در رشته‌های مديحه‌سرايی و همخوانی، اذان و ابتهال در سه سال اخير حق شركت در مسابقات را ندارند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما