تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۴
۰
کد مطلب : ۱۳۴۲۸

انتقاد شدید استاد حوزه احساء نسبت به تشکیک در حدیث کساء و زیارت عاشورا

انتقاد شدید استاد حوزه احساء نسبت به تشکیک در حدیث کساء و زیارت عاشورا
جهان: حجت الاسلام شیخ محمد علی العلی، استاد حوزه علمیه احساء عربستان، طی سخنانی که در این مدرسه علمیه ایراد نمود، نسبت به تشکیک برخی افراد ناآگاه در اعتبار زیارت عاشورا و حدیث کساء به شدت واکنش نشان داد و گفت: تشکیک در زیارت عاشورا و حدیث کساء به بهانه‌های مختلف نظیر نامعتبر بودن سند، عدم وجود آن در کتب معتبر و دستکاری در متن آن به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و از اعتبار این دو متن مقدس نمی‌کاهد چراکه سنت علما و عرفای اسلامی در عمل به این دو حدیث بوده است.

وی افزود: تشکیک‌کننندگان در این دو حدیث، در حقیق عقائد ناب شیعه را هدف قرار داده‌اند و می‌خواهند در برابر دیگر اندیشه‌های مخالف دچار انفعال شویم.

شیخ العلی تصریح کرد: در گذشته نیز شاهد اینگونه ادعاها علیه زیارت عاشورا بودیم به گونه‌ای که ابتدا از ما خواستند تا لعن موجود در زیارت را حذف کنیم و سپس تلاش کردند تا این زیارت را از بین ببرند ولی زیارت عاشورا همچنان در میان شیعیان از محبوبیت و تقدس برخوردار است.

استاد حوزه علمیه احساء تاکید کرد: این ادعاها و درخواست‌ها برای دور شدن از مقدسات قطعا در آینده نیز ادامه خواهد داشت و تا هنگامی که ما به این مقدسات پایبند باشیم دشمنان به تلاش‌ها و فشارهای خود ادامه خواهند داد لیکن تمام این تلاش‌ها بیهوده است و شیعیان به هیچ وجه از عقاید و مقدسات خود کوتاه نخواهند آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما