تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۳۴۴۳

روزانه ۲۰۰ زایر از مرز چزابه به عتبات عاليات اعزام می‌شوند

روزانه ۲۰۰ زایر از مرز چزابه به عتبات عاليات اعزام می‌شوند
جامعه: فرماندار دشت ‌آزادگان، از اعزام روزانه ۲۰۰‬ زایر ايرانی از طريق مرز چزابه در غرب خوزستان به عراق از هفته آينده خبر داد.

جواد دغلاوی، فرماندار شهرستان دشت ‌آزادگان، با بیان این مطلب گفت: با توجه به تلاش صورت گرفته و موافقت استاندار ميسان عراق، اعزام زایران به عتبات عاليات از هفته آينده به صورت رسمی و سازمان يافته آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اينكه از سال گذشته گروه‌های بسياری از عراق به ايران آمده‌اند، تصریح کرد: گروه‌های بسياری از عراق و ايران به منظور بررسی اين مرز برای اعزام زایران ايرانی از اين منطقه بازديد كرده‌اند كه در شرايط كنونی پس از تائيد، اعزام زایر از اين منطقه آغاز می‌شود.

وی ابراز اميدواری كرد: با آغاز اعزام زایران به عتبات عاليات و افزايش حجم صادرات كالا به عراق، تحول خوبی در روند اقتصادی منطقه ايجاد شود اوايل هفته جاری مسئولان استان خوزستان و استان ميسان عراق برای اعزام زایران عتبات عاليات از طريق مرز چزابه به توافق دست يافتند.

دغلاوی، با اشاره به اينكه مرز چزابه به دليل نزديك بودن به استان خوزستان منطقه‌ای مناسب براي اعزام زایران است، خاطر نشان کرد: كوتاهی مسير و هم مرزی با استان‌های شيعه‌نشين عراق از اصلی‌ترين ويژگی‌های مرز چزابه برای اعزام زایر به عتبات عاليات است.

وی با بیان اینکه اين توافق در جريان سفر هيئت عراقی به رياست معاون استاندار ميسان به شهرستان دشت آزادگان صورت گرفت، اضافه کرد: چندی پيش نيز نشستی در اهواز به رياست استاندار خوزستان برای آغاز اعزام زایران عتبات عاليات از طريق مرز چذابه مورد بررسی قرار گرفت و وظايف هر يك از دستگاه‌های اجرايی از جمله نيروی انتظامی، حج و زيارت، پايانه‌ها و مخابرات تعيين و مصوب شد.

وی ادامه داد: هم اكنون اعزام زایران عتبات عاليات در استان خوزستان به صورت كاروانی تنها از طريق مرز بين‌المللی شلمچه در ‪۱۶‬ كيلومتری خرمشهر انجام می‌شود.

فرماندار دشت آزادگان، اذعان داشت: باز شدن مرز چزابه می‌تواند تأثير بسيار زيادی در افزايش سطح صادرات استان خوزستان به عراق داشته باشد و ترافيك در مرز‌ها برای اعزام زایر به شدت كاهش می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما