تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۳:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۳۵۲

همايش بين‌المللی«اضاءات علی ثورة الامام حسين(ع)» در سوريه برگزارمی‌شود

همايش بين‌المللی«اضاءات علی ثورة الامام حسين(ع)» در سوريه برگزارمی‌شود
به گزارش خیمه، عضو دفتر بعثه مقام معظم رهبری در سوريه  با بيان اين خبر گفت: اين همايش به زبان عربی و با حضور شماری از انديشمندان و مقامات سياسی و فرهنگی كشورهای سوريه، لبنان و جمهوری اسلامی ايران از ساعت 19 بعد ازظهر به وقت محلی آغاز خواهد‌شد.

جبار بهلوان زاده بهبهانی افزود: اين مراسم با برنامه‌هايی همچون قرائت قرآن‌كريم، سخنرانی شخصيت‌های مسلمان حاضر در همايش همچون سيد«احمد موسوی»،‌ سفير جديد جمهوری اسلامی ايران در سوريه با موضوع بررسی سيره امام حسين(ع) و سخنرانی «عبدالسلام راجح»، رييس دانشكده الهيات مركز دينی شيخ «كفتارو» دمشق با محوريت بررسی وحدت اسلامی همراه خواهد‌بود.

عضو دفتر بعثه مقام معظم رهبری در سوريه در ادامه تصريح‌كرد: سخنرانی شيخ«محمد يزبك»، نماينده مقام معظم رهبری در لبنان و سخنرانی«علاء الدين زعطری»، مسئول دارالإفتاء وزارت اوقاف سوريه از ديگر
برنامه‌های اين مراسم خواهدبود.

وی با اشاره به حضور گسترده علما و انديشمندان سوری در اين مراسم اظهار‌كرد: تاكنون دعوت‌نامه‌های ويژه‌ای از سوی دفتر مقام معظم رهبری در سوريه به دفتر شيخ«احمد بدرالدين حسون»، مفتی سوريه و«محمد عبدالستار السيد»، وزير جديد اوقاف و امور اسلامی سوريه برای حضور در اين همايش ارسال شده‌است.

جبار پهلوان‌زاده بهبهانی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به نمايش فيلم ويژه بيست و نهمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی ايران در اين مراسم گفت: اين فيلم با هدف آشنايی حاضران با چگونگی آغاز قيام انقلاب اسلامی ايران به رهبری امام خمينی(ره) به نمايش درخواهد‌آمد.

بنا بر گزارش ایکنا، عضو دفتر مقام معظم رهبری در سوريه در پايان افزود: سخنرانی سيد«مجتبی حسينی»، نماينده دفتر بعثه مقام معظم رهبری در سوريه پايان‌بخش همايش اضاءات علی ثورة الامام الحسين(ع) دمشق خواهد‌بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما