تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۳۵۹۸

ضریح امام حسین تا پایان سال آینده ساخته می‌شود

ضریح امام حسین تا پایان سال آینده ساخته می‌شود
جامعه: سخنگوی هیئت امنای ساخت ضریح سیدالشهدا(ع)، گفت: عملیات ساخت ضریح جدید حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد و این ضریح در مراسمی به شهر کربلای معلی منتقل خواهد شد.

حجت الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای، سخنگوی هیئت امنای ساخت ضریح سیدالشهدا(ع) چهارشنبه شب، در مراسم تجلیل از خادمان اعتکاف قم، که در جوار کارگاه ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) در قم برگزار شد، با تشریح آخرین روند ساخت این ضریح ابراز داشت: از حدود چهار سال قبل عملیات ساخت این ضریح مطهر آغاز شده و انجام این کار مهم و مقدس افتخاری است که نصیب قمی‌ها شده است.

وی با اشاره به نوع جنس چوب‌های بکار رفته در اسکلت این ضریح تصریح کرد: چوب‌های بکار رفته در ضریح مطهر امام حسین(ع) از بهترین و مرغوب ترین چوب‌های دنیاست و در مقابل نفوذ حشرات و آلاینده‌ها کاملا مصون است و حداقل سیصد سال عمر دارد و برای تهیه این چوب بیش از صد میلیون تومان هزینه شده است.

حجت الاسلام تکیه‌ای، با بیان اینکه طراح این کار استاد فرشچیان و خطاط ضریح نیز استاد موحد است تاکید کرد:‌ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام شده با پیمانکاران ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع)، امیدواریم تا پایان سال آینده عملیات ساخت این ضریح مطهر به اتمام برسد و این ضریح طی مراسمی باشکوه به شهر کربلای معلی انتقال داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ساخت این ضریح چهار تن نقره استفاده می‌شود گفت:‌ ۱۲۰ کیلو گرم طلای خالص نیز در ساخت این ضریح مطهر بکار خواهد رفت که در حال حاضر ۸۰ کیلو گرم از سوی مردم اهدا شده و چهل کیلو گرم طلای دیگر نیز نیاز است.

سخنگوی هیئت امنای ساخت ضریح سیدالشهدا(ع)، بیان داشت:‌ خانواده حضرت آیت الله جوادی آملی نیز با مشارکت در این امر نیک، طلاهای خود را برای عملیات ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) تقدیم کرده است.

وی تصریح کرد: تاکنون پنچ میلیارد تومان برای ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) هزینه شده است، که از این میزان سه میلیارد تومان نقد دریافت شده و دو میلیون تومان دیگر نیز طلا از سوی مردم اهدا شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما