کد مطلب : ۱۳۶۴۵
فقدان روانشناسی تبليغی از معضلات تبليغ دين است
وی افزود: يک مبلغه يا مبلغ دينی بايد پيش از تبليغ مطالب خود را مطابق با محيط يعنی روستا، شهر يا طبقه دانشگاهی، کارگری، بیسواد، زنان يا جوانان آماده کند در غير اينصورت سخنان وی تاثير گذار نخواهد بود.
حجت الاسلام عزیزخانی تصریح کرد: يکی از شرايط موفقيت در امر تبليغ، مردم شناسی مبلغ است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: شناخت فرهنگ و آداب و رسوم ملی، در نظر گرفتن نيازها، کمبودها و مشکلات ويژه مردم هر منطقه و نيز توجه به ميزان تحصيلات و سطح آگاهیهای مردم و مسایلی ديگر از اينگونه، از شرايط اساسی کارآمدی امر تبليغ به شمار میآيد.
بنابر گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، وی تاکید کرد: در حقيقت بدون شناخت زمينه تبليغ و روحيه مردم، هيچگونه تضمينی برای نفوذ کلام و پيام وجود ندارد.
حجت الاسلام عزیزخانی اظهار داشت: مبلغ راستين کسی است که هم مردم را به رحمت خداوند اميدوار میسازد و هم عذاب پروردگار را به آنان گوشزد میکند، وی نه يکسره مردمان را اميدوار میسازد، به گونهای که ناخواسته زمينه لغزش را برای آنان فراهم آورد و نه آنها را نااميد میکند، تا آن جا که انگيزه انجام کارهای شايسته را از آنان بازستاند.
مرجع : خبرگزاری شبستان