تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۳۶۸۹
مدیركل اوقاف آذربایجان شرقی:

اصالت بقاع متبركه مورد مطالعه قرار می‌گیرد

اصالت بقاع متبركه مورد مطالعه قرار می‌گیرد
جامعه: حجت‌الاسلام حسین نوبری با اشاره به برنامه‌های پژوهشی و فرهنگی این اداره كل، بر ضرورت فرهنگ‌سازی و توجه به كارهای فرهنگی در گسترش وقف در جامعه تاكید كرد.

وی افزود: وقف در جامعه ایران از زمان پهلوی از بین رفت و با دست‌اندازی در موقوفات درآمدهای املاك موقوفی در جای دیگری هزینه شد.

وی تاكید كرد: این مسئله موجب شد تا زمینه‌های نامناسبی در مورد وقف در جامعه به وجود آید در حال كه همواره موضوع وقف در ایران مهم و خاص بوده است.

نوبری تاكید كرد: ‌اداره وقف در زمان پهلوی در دست ساواك بود كه با توجه به هویت و منفوریت ساواك در جامعه ایران، سرنوشت فرهنگ وقف نیز در چنین شرایطی دگرگون شد.

وی اظهار کرد: ‌در حالت كلی وضعیت وقف در ایران در جهان ممتاز است و اداره كل اوقاف پس از پیروزی انقلاب در صدد احیای وقف در جامعه برآمده است.

وی همچنین گفت:‌ فعالیت‌های پژوهشی در مورد اصالت بقاع متبركه و امامزادگان آذربایجان شرقی صورت می‌گیرد.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تاكید كرد: اقدامات گسترده‌ای در این زمینه صورت می‌گیرد تا اصالت و شجره‌نامه بقعه و امامزاده حفظ شود.

نوبری اظهار کرد: در آذربایجان شرقی ۱۷۳ امامزاده وجود دارد كه ۲۷ مورد‌ آن فعال است و فعالیت‌های پژوهشی در مورد شجره‌نامه آنها صورت می‌گیرد.

وی تاكید كرد: در این راستا همكاری گسترده‌ای با كتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی در قم و آستان قدس‌رضوی داریم و فعالیت‌های پژوهشی در برخی موارد به این مراكز ارجاع داده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما