تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۳۴۹۷

سالانه ۱۰۰ ميليون نفر به زيارت امامزاده ها می‌روند

سالانه ۱۰۰ ميليون نفر به زيارت امامزاده ها می‌روند
جامعه: سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه كشور در همایش متولیان موقوفات استان قزوین با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این كه بقاع متبركه باید به قطب فرهنگی كشور تبدیل شود، گفت: جهت گیری فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبركه باید برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان باشد تا از بروز انحرافات اخلاقی آنها جلوگیری شود.

به گزارش کیهان حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی از وقف به عنوان ارزش یاد كرد و گفت: این برای ما جای سوال است كه چه شده كه این ارزش در جامعه اسلامی به یك ضد ارزش تبدیل شده است.

وی افزود: متولیان وقف موظف هستند با تلاش وقف را به جایگاه اصلی خودش برگردانند تا این حكم الهی از بین نرفته و به فراموشی سپرده نشود و آیندگان از آثار آن بهره‌مند شوند.

محمدی یكی از خدمات مسئولان وقف را احیای موقوفات از بین رفته دانست و افزود: یكی از شعارها و جهت‌گیری‌های این سازمان جلب اعتماد عمومی مردم به وقف و مدیران وقف است، زیرا بزرگترین سرمایه وقف مردم هستند و باید بگونه‌ای عمل كنیم كه گردانندگان وقف علاقمند شوند.

وی با بیان این مطلب كه متأسفانه مردم به دلیل وجود برخی مسایل به متولیان وقف نگاه مثبتی ندارند، گفت: باید با اصلاح برخی اعمال و رفتار خود و اجرای نیات واقفین كه بر ما واجب شده را بیشتر مورد توجه قرار دهیم تا این فرهنگ نهادینه شود.

این مسئول بر تعامل بیشتر متولیان با مرتبطین وقف تأكید كرد و افزود: این تعامل باعث می شود تا دست سوء استفاده كنندگان بسته شود و مال وقف از بین نرود.

وی بر بهره برداری مناسب از موقوفات تأكید و گفت: در موقوفات باید به نیت واقفین عمل شود تا عاملی برای ترغیب و تشویق مردم برای احیای فرهنگ وقف باشد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه كشور اظهار کرد: وقف احكام پیشرفت و مترقی اسلام بوده و در بعد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و سیاسی نیز بسیار موثر است.

محمدی بر احیای موقوفات جدید تأكید كرد و افزود: موقوفات جدید باید متناسب با نیاز زمان و مكان باشد و بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای احیای وقف و فرهنگ عاشورایی توجه شود.



نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما