تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۰
۰
کد مطلب : ۱۳۸۵۰

زائران عتبات عالیات از عراق به سوریه هم می‌روند

زائران عتبات عالیات از عراق به سوریه هم می‌روند
جامعه: مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی از تصویب کریدور ترانزیتی زیارتی جدید در مسیر «ایران-عراق-سوریه» خبر داد و اعلام کرد پس از راه‌اندازی این مسیر، زائران ایرانی می‌توانند پس از زیارت عتبات عالیات از طریق عراق به سوریه هم بروند.

سعید عبداللهی با اشاره به عزیمت زئران ایرانی از سوریه به عراق برای زیارت عتبات عالیات در سالهای گذشته گفت: در دهمین و یازدهمین جلسه شورای عالی عتبات عالیات، مقرر شد با توجه به جذابیت زیارتی موجود در عراق و سوریه و در جهت تسهیل و روان‌سازی و حفظ امنیت زائران ایرانی، مسیری از ایران به سوریه از طریق عراق تعریف شود.

وی با بیان اینکه در شورای عالی عتبات عالیات نمایندگانی از وزارتخانه های کشور، امور خارجه و راه و ترابری ، سازمان حج و زیارت و برخی ارگانهای مرتبط دیگر حضور دارند، تصریح کرد: پس از تصویب ایجاد این کریدور، گروهی به نمایندگی از شورا برای بررسی شرایط موجود از مرزهای ایران با عراق، عراق با سوریه، سوریه با ترکیه، ترکیه با اقلیم کردستان و اقلیم کردستان با ایران بازدید کردند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص مسیر پیشنهادی اولیه اظهار داشت: ایران از مرزهای مهران، خسروی و شلمچه به شهرهای بغداد، فلوچه، رمادی، ولید و دمشق در کشورهای عراق و سوریه در مسیر رفت و برگشت متصل خواهد شد.

عبداللهی در ادامه از شرط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای عملیاتی شدن این مسیر خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این شرط که مورد تائید دیگر اعضا نیز قرار گرفت، باید وسیله نقلیه ایرانی یا عراقی از مبدا تا مقصد مسافران را جا به جا کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر زائران با وسایل نقلیه ایرانی به مرز مهران یا خسروی رفته و از آنجا به عراق وارد می شوند و با وسایل نقلیه عراقی جا به جا می شوند که مشکلات بسیاری را برای آنان به وجود می آورد که همین دلیل باعث تصویب این پیشنهاد در شورای عتبات عالیات شد.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص زمان اجرای این مصوبه شورای عالی عتبات عالیات گفت: در حال حاضر موضوع تامین امنیت در قلمرو عراق در وزارت خانه های امور خارجه و کشور در حال پیگیری است که پس از محقق شدن آن، این مصوبه عملیاتی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما