تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۳۹۵۹

آغاز اعزام به عمره مفرده از اواخر بهمن/ افزایش دو برابری زایران

آغاز اعزام به عمره مفرده از اواخر بهمن/ افزایش دو برابری زایران
جامعه: مدیر حج و زیارت استان تهران با اعلام اینکه براساس مذاکراتی که با مقامات عربستان انجام شده اعزام زایران به عمره مفرده بدون هیچ مشکلی اواخر بهمن ماه آغاز می‌شود گفت: تعداد زایران اعزام‌های جدید به عمره دو برابر عمره ۸۹ است.

علی محدث افزود: عمره سال جاری به دلیل مشکلاتی که در برخورد با زایران ایرانی وجود داشت با تاخیر سه ماهه برگزار شد اما به دنبال مذاکرات مسئولان ایران با مقامات عربستان قرار است عملیات عمره جدید بدون هیچ مشکلی آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه درعمره امسال ۴۰۰ هزار زایر به سرزمین وحی اعزام شدند، گفت: اعزام تعداد کم زایران به دلیل تاخیر چند ماهه در آغاز عملیات عمره بود. به گفته مدیر حج و زیارت استان تهران، تعداد زایران اعزام‌های جدید به عمره حدود دو برابر عمره ۸۹ است.

محدث پیش از این اعلام کرده بود قرعه کشی برای تعیین اولویت متقاضیان عمره که دارای فیش بانکی هستند اما اولویت آنها مشخص نشده نیمه دوم سال قبل از آغاز اعزام‌های عمره انجام می‌شود.

براساس اعلام سازمان حج، سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برای سفر به عمره در بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند که از این میان فقط یک میلیون و ۳۰۰ هزارنفر تعیین اولویت شده اند همچنین اعزام زایران به عمره مفرده از۱۷ اردیبهشت ماه در سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۸ مرداد ادامه دارد.

محدث همچنین در مورد حج تمتع نیز افزود: سال جاری ۹۷ هزار نفر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند که ۱۸ هزار نفر آنان از استان تهران هستند. وی با اشاره به اینکه اعزام زایران تمتع ۲۹ مهرماه آغاز می‌شود تاکید کرد: در عملیات تمتع افرادی که تا تاریخ ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۸۳ در بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند اعزام می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما