تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۳
۰
کد مطلب : ۱۴۰۴۹
پس از حدود يك‌سال توقف،

سفر هوايی زایران ايرانی به عراق بار ديگر برقرار می‌شود

سفر هوايی زایران ايرانی به عراق بار ديگر برقرار می‌شود
جامعه: سفر هوايی زایران ايرانی به عراق پس از حدود يك‌سال توقف، از پنجم شهريورماه برقرار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدي شهسواری ــ مديركل امور بين‌الملل و راهبری امور زيارتی سازمان حج و زيارت ــ با اعلام اين خبر گفت: پس از توافق‌های شركت شمسا (مجری اعزام زایران ايرانی به عتبات عاليات عراق) و شركت هواپيمايی ماهان، قرار شد از پنجم شهريورماه هفته‌ای يك پرواز در روزهای جمعه از فرودگاه بين‌المللی امام خمينی(ره) به عراق برای اعزام كاروان‌های زيارتی برقرار شود.

وی ادامه داد: براساس اين توافق‌ها، هزينه‌ اين پرواز ۲۲۰ دلار تعيين شده است كه با احتساب هزينه‌های خدماتی مانند اسكان، حمل‌ونقل زمينی، امنيت، رواديد و تغذيه، سه گروه قيمتی برای آن مانند سفرهای زمينی مشخص شده است.

به گفته‌ وی، قيمت گروه ۲ «ج» ۵۹۴هزار و ۳۰۰ تومان، گروه ۲ «ب» ۶۴۴هزار و ۷۰۰ تومان و گروه ۲ «الف» ۶۶۹هزار و ۹۰۰ تومان تعيين شده و محل استقرار و هتل‌های زایران، اين تفاوت قيمت را ميان گروه‌ها ايجاد كرده است.

شهسواری بيان كرد: اكنون كه نخستين پرواز از پنجم شهريورماه انجام می‌شود، فقط پكيج گروه قيمتی درجه‌ دو «الف» وجود دارد و اين پروازها با ۶۶۹هزار و ۹۰۰ تومان برقرار می‌شود تا در ادامه برای گروه‌های قيمتی ديگر نيز برنامه‌ريزی شود.

مديركل امور بين‌الملل و راهبری امور زيارتی سازمان حج و زيارت گفت: پس از آغاز پروازها اميدواريم به‌تدريج به تعداد پروازها و مبدأهای اعزام اضافه شود كه اين موضوع به توانايی شركت‌های هواپيمايی ايران بستگی دارد.

شهسواری با اشاره به آغاز ثبت نام عتبات عاليات از فردا (۲۱ مردادماه) افزود: سفر هوايی به عراق در اين مرحله از ثبت‌نام، برای متقاضيان در استان تهران اضافه شده است.

از حدود يك‌سال پيش، پروازها به مقصد عراق به‌دليل كوتاهی اين كشور برای دادن مجوز و تمايل براي افزايش قيمت‌ها متوقف شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما